عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار کنگان: فرهنگ‌سازی سلامت باید موردتوجه قرار گیرد

فتح‌الله نوروزی در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کنگان گفت: سلامت ازجمله مولفه‌های مهم اجتماعی است که مشارکت مردمی و اجتماعی در این حوزه پایه‌گذار تعاملات اجتماعی برای جامعه می‌شود.
نوروزی افزود: ایجاد کارگروه تخصصی در راستای تقویت شورای سلامت شهرستان کنگان از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به بروز بیماری‌های متعدد براثر استفاده از کود مرغی گفت: ضرورت آگاهی بخشی به کشاورزان درزمینه عوارض استفاده از کودهای مرغی بسیار اهمیت دارد و باید کشاورزان  را به استفاده از کودهای جایگزین تشویق کرد.
فرماندار شهرستان کنگان تصریح کرد: ارتقاء سطح سلامت و دستیابی به نتایج مطلوب  در حوزه سلامت با برنامه‌ریزی‌های علمی و مدون امکان‌پذیر خواهد شد.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز در ابتدای این جلسه عنوان داشت: استفاده از کود مرغی در زمین‌های کشاورزی زمینه‌ساز بروز بیماری‌هایی می‌شود که سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد.
وی با ارائه گزارشی از اقدامات بهداشتی انجام‌شده پیرامون موضوعات بهداشتی در سطح شهرستان، بر لزوم فرهنگ‌سازی و ترویج استفاده مناسب از کودهای کشاورزی تاکید کرد.
دومین جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کنگان در سال جاری در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ م.س - ۳۰۷۰