عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

برگزاری جشنواره ورزشی بهداشتی / آخرین روز مهرماه؛ روز ی شاد و پرتحرک برای دانش آموزان



جشنواره مناسبتهای بهداشتی مهرماه با همکاری مرکز بهداشت شمال تهران، اداره ورزش و جوانان شمال شرق تهران، آموزش و پرورش صبح دوشنبه ۳۰ مهرماه در باشگاه ورزشی رسالت برگزارشد.

مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس است و همواره با شادی و شور و نشاط  و هیجان دانش آموزان همراه می باشد. ماهی نوستالژیک برای بزرگترها که یادآور خاطرات مدرسه و کلاس درس و امتحان است.

در این ماه پرشور و هیجان مناسبتهای بهداشتی بسیاری نظیر هفته بهداشت روان، هفته ملی سلامت بانوان، روز جهانی غذا، روز کودک، هفته تربیت بدنی و... وجود دارد که این جشنواره ورزشی و غذایی به منظور گرامیداشت این مناسبتها با حضور کودکان، نوجوانان،  دانش آموزان و اولیای آنان برگزار شد و لحظات شاد و مفرحی را برای بچه ها و بزرگترها فراهم کرد.

جشنواره مذکور از بخشهای متنوعی تشکیل شده بود که از آن جمله می توان به  انجام حرکات ورزشی با هدایت مربی ورزش توسط تمامی حاضران در ورزشگاه، برگزاری مسابقات دوی امدادی دانش آموزان دختر و پسر و تقدیر از برگزیدگان، هنرنمایی پهلوانان کوچک و ورزش زورخانه ای توسط تنی چند از خردسالان، برگزاری مسابقه نقاشی برای بچه های مهدکودک، برگزاری مسابقات متعدد و متنوع برای کودکان و دانش آموزان و...  اشاره کرد.

گفتنی است در حاشیه این جشنواره غرفه های متعددی از سوی سازمانهای مختلف از جمله مرکز بهداشت شمال تهران( پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت محله های مختلف)، آتش نشانی، سرای محله ها، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در شهر تهران و... برپا شده بود که در این غرفه ها؛ توزیع پمفلت و بروشورهای آموزشی، ارایه و آموزش نکات مختلف ایمنی و سلامتی، مسابقه نقاشی کودکان، تست قند و فشار خون و ... انجام می شد.  همچنین تعدادی از خانمهای محله در غرفه ای بنام سالم بخوریم تا سالم بمانیم؛ آشهای سنتی را به مدعوین عرضه می کردند.