عمومی | دانشگاه مازندران

نمایشگاه"زیر سقف ریاضیات" در دانشگاه مازندران برپا شد

به همت انجمن های علمی ریاضی، آمار، علوم کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک و بازی های رایانه ای:

نمایشگاه"زیر سقف ریاضیات" در دانشگاه مازندران برپا شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، به همت انجمن های علمی ریاضی، آمار، علوم کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک و بازی های رایانه ای معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، نمایشگاه"زیر سقف ریاضیات" در دانشگاه مازندران برپا شد.

بر اساس این گزارش، انجمن علمی ریاضی به منظور عمومی کردن علم ریاضی به عنوان یکی از ارکان توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی کشور و نشان دادن کاربرد ریاضیات در سایر علوم، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، رییس دانشکده علوم ریاضی و با همکاری انجمن های علمی آمار، علوم کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک و بازی های رایانه ای اقدام به برپایی غرفه های"زیر سقف ریاضیات" نموده است .

در این غرفه ها که از تاریخ ۲۸ لغایت ۳۰ مهر ماه سال جاری در محل ورودی دانشکده علوم ریاضی برپا شد، دانشجویان سعی کردند ضمن معرفی اساتید دانشکده علوم ریاضی، برگزاری مسابقات هیجان، معرفی دانشمندان ریاضی و پخش کلیپ، فعالیت های انجمن های علمی دانشکده علوم ریاضی را در معرض نمایش بگذارند که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

مسابقه مار و پله ریاضی به منظور شیرین سازی هر چه بیشتر ریاضی برای دانشجویان، درک بیشتر کاربرد ریاضی در تمام زندگی را می توان از برنامه های جانبی دیگر نام برد .

این بازی ابتدا برای مسابقات بازی های ریاضی انجمن علمی ریاضی توسط تیم انجمن علمی ریاضی طراحی شد و هزینه های آن در برنامه کانون زندگی به توان دو صرف امور خیریه شد و پس از استقبال شورانگیز دانشجویان، انجمن تصمیم به طراحی پیشرفته تر مسابقات در قسمت مسابقات غرفه های ریاضی گرفت و در بخش خلاقانه یازدهمین جشنواره داخلی حرکت برگزیده شد و به مرحله ملی راه یافت .

گفتنی است: انجمن های علمی بازی های رایانه ای، علوم کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک، آمار نیز با معرفی انجمن خود، لحظات خاطره انگیزی را برای دانشجویان ثبت کردند.

تصاویر بیشتر

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه های گروهی