عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

محصولات شوینده و سلولزی کم خطر، از نظارت حوزه سلامت، معاف شد

این کار، تحت شرایط خاص است

اجرای آزمایشی دستور‌العمل تغییر روند ثبت محصولات شوینده و سلولزی کم خطر در استان قزوین، معاف شدن فرایند تولید و بسته بندی این محصولات از نظارت های حوزه سلامت و سپردن تمام مسوولیت ها به خود آن ها را کلید زد.

مهندس هدایت آزادروش، مدیر نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این رابطه اظهار کرد: انتخاب معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، برای اجرای آزمایشی دستور‌العمل تغییر روند ثبت محصولات شوینده و سلولزی کم خطر، از سوی وزارت بهداشت انجام شد.

کم کردن موانع اداری تولید

ایشان با بیان اینکه روز ۲۴ مهر ۱۳۹۷ نشست هماهنگی‌های لازم برای شروع طرح، با حضور مدیران و کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه و شرکت های منتخب تولید کننده محصولات بهداشتی و آرایشی استان برگزار شد؛ گفت: بر اساس دستور‌العمل مذکور و به منظور تسهیل در مراحل تولید فرآورده‌های بهداشتی در داخل کشور و کاهش مراحل اداری مربوط به صدور مجوزها و پروانه‌های مربوطه، این طرح ابتدا از تاریخ ۲۸ مهر ماه امسال در استان قزوین شروع شد و سپس در کل کشور اجرا خواهد شد.

تولید، تحت شرایط خاص و مطابق آیین نامه

به گفته این مقام مسوول، بر اساس دستورالعمل یاد شده، تولید و بسته‌بندی برخی فرآورده‌های بهداشتی کم خطر در داخل کشور، تحت شرایط خاص و مطابق آیین نامه نحوه تغییر روند ثبت محصولات شوینده و سلولزی کم خطر، انجام شده و نیازی به اخذ پروانه‌ ساخت از اداره کل امور فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و یا معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیست.

مهندس آزادروش، تصریح کرد: شرکت‌های تولید کننده، در صورت رعایت ضوابط و شرایط مربوطه، می توانند راساً نسبت به تولید این فرآورده‌ها اقدام کرده و البته باید اطلاعات مربوط به این فرآورده‌ها را به اطلاع اداره کل و یا معاونت‌های غذا و دارو برسانند.

کالاهای خارجی مشابه، همچنان تحت نظارت

بنا به اظهار مدیر نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، کلیه مسوولیت مرتبط با کیفیت و سلامت این نوع فرآورده‌ها مسقیماً بر عهده مالک پروانه ساخت است. ایشان ادامه داد که این موضوع منحصراً مربوط به تولید فرآورده‌های مذکور در داخل کشور است و به هیچ وجه شامل فرآورده‌های وارداتی نیست.