عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

توزیع صبحانه سالم در یکی از مدارس منطقه محروم شهرستان قزوین

به کودکان کار، هدیه اهدا شد

به همت کارکنان مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین و با مشارکت شرکت تولید تخم مرغ پدیده، بسته‌های صبحانه سالم در یکی از مدارس مناطق محروم شهر قزوین توزیع شد.

به گفته مهندس مسلم میرزابابایی، معاون مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، در این برنامه -که همزمان با روزهای جهانی کودک، تخم مرغ و غذا برگزار شد- کارشناسان ستادی این مرکز، تعداد ۲۵۰ بسته صبحانه سالم، شامل: نان، تخم مرغ و گوجه، تهیه کرده و بین دانش آموزان نیازمند توزیع کردند.

توجه به ارائه آموزش سلامت

میرزابابایی گفت: در این برنامه که مطابق اهداف سلامت‌محور و ترویج برخورداری از تغذیه سالم برگزار شد، ابتدا دانش آموزان توسط کارشناسان تغذیه شهرستان قزوین، با تغذیه سالم و اهمیت آن در سلامتی آشنا شدند و سپس در جمع صمیمی به صرف صبحانه پرداختند.

هدیه برای کودکان کار

معاون مرکز بهداشت شهرستان قزوین عنوان کرد که در اقدامی دیگر، کارشناسان ستادی این مرکز با حضور در محل بهزیستی شهرستان، ضمن دیدار با کودکان کار و برگزاری مسابقات ورزشی و تفریحی علاوه بر ایجاد یک روز شاد و با نشاط برای آنان، با ۱۰۰ بسته صبحانه سالم به همراه ۱۰۰ پُرس غذای گرم برای وعده ناهار، از آنان پذیرایی کردند.

این بسته ها توسط کارشناسان سلامت خانواده و جمعیت، آموزش سلامت، تغذیه، روان و سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید بلندیان تهیه شده بود و در پایان، هدایایی که توسط این کارشناسان تهیه شده بود، به کودکان اهدا شد.