عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

بدرقه خادمین زائرین اربعین - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،آئین بدرقه موکب ۳۵ نفره بهداشتی درمانی جواد الائمه دانشگاه که عازم کاظمین بود با حضور سرپرست دانشگاه برگزار شد.
سرپرست دانشگاه در این خصوص گفت: این افراد به صورت داوطلبانه و با همکاری بسیج جامعه پزشکی به مدت ۱۰ روز در باب صاحب الزمان کاظمین و در موکب بهداشتی _ درمانی جواد الائمه(ع) مستقرمی شوند.
دکتر محمد دهقانی با اعلام اینکه این گروه شامل ۳۵ نفر می باشند افزود: افراد گروه را پزشک ، دندان پزشک ، متخصص گوش وحلق وبینی ، تکنسین دارویی ، پرستار ، کارشناس بهداشت محیط ، دکتری آموزش بهداشت و کارشناس ارشد اپیدمیولوژی تشکیل می دهند.
وی از کمک ۷۵ میلیون تومانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و هلال احمر برای خدمت به زائران اربعین در حوزه بهداشتی و درمانی خبرداد و گفت: از این مقدار  ۶۰ میلیون تومان دارو بوده که برای موکب های بهداشتی درمانی کاظمین تهیه شده است و بقیه هزینه ها برای تامین اقلام پشتیبانی نیروهای بهداشتی درمانی و تامین تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی مورد نیاز موکب ها در نظر گرفته شده است.
دکتر دهقانی خاطرنشان کرد: ویزیت بیماران، سرم تراپی، تحویل دارو، تزریقات، پانسمان و خدمات دندان پزشکی از جمله خدماتی است که این گروه درمانی در کاظمین به زائران عرضه می کنند .
مشاهده این خبر در وبدا(پایگاه خبری -  اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)/ اینجا کلیک نمایید.