عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون فنی مرکز بهداشت بوشهر: آغاز طرح غربالگری شپش سر در مدارس شهرستان بوشهر

مهندس حمید حبیبی نیا با اشاره به آلودگی‌های احتمالی به شپش سر در مدارس گفت: این پدیده یک مسئله اجتماعی و گریبان گیر بسیاری از جوامع است و تمام طبقات اجتماعی و اقتصادی جامعه در معرض آلودگی به این عارضه هستند.
وی اضافه داشت: طرح غربالگری دانش آموزان به شپش سر در مدارس شهرستان بوشهر با اولویت مدارس ابتدایی؛ متوسطه اول و دوم دخترانه و سپس مدارس پسرانه شروع‌شده است که در راستای همین طرح، جلسات آموزشی مفیدی برای مراقبین سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت و مربیان بهداشت مدارس توسط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر برگزارشده است.

افزایش آگاهی آموزگاران، دانش‌آموزان و والدین ازجمله اهداف اجرای طرح غربالگری شپش سر


کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز گفت: افزایش آگاهی آموزگاران، دانش آموزان و والدین در خصوص پیشگیری از این آلودگی، بیماریابی و ارجاع به مراکز بهداشت، ارتقای سطح بهداشت فردی دانش آموزان ازجمله اهداف این طرح‌ها است.
دکتر زهره زمانیان خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل پیشگیری از پدیکلوز در مدارس دارای مربی بهداشت در ابتدای سال تحصیلی موی سر تمامی دانش آموزان را مورد معاینه و غربالگری قرار داده و موارد مشکوک را به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع می‌دهند و در صورت بیماری، مورد را تا درمان کامل پیگیری می‌کنند.
وی بیان داشت: طرح مبارزه با آلودگی به پدیکلوز سر (شپش سر) این پدیده از تاریخ ۲۱ مهرماه ۹۷ شروع و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰