عمومی | دانشگاه صنعتی امیرکبیر

پروژه‌های مشترک در اولین رویداد "همتا‌یابی"

اولین کارگاه علمی همتایابی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور توسعه همکاری‌های بین‌المللی با حضور محققان خارجی و ایرانیان مقیم خارج برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : اولین کارگاه علمی "همتا یابی" دانشگاه صنعتی امیرکبیر در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۴ و ۱۵ مهرماه جاری در قالب ۵ کارگروه تخصصی بایوتکنولوژی، مدیریت منابع آب، نانوتکنولوژی و مواد، نفت و گاز و اینترنت اشیاء و کلان داده با محوریت نیاز کشور برگزار شد.
در این برنامه که با مدیریت دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، ۳۰ مهمان خارجی از ۱۴ کشور با ۴۰ عضو هیات علمی از دانشگاه صنعتی امیر کبیر و سایر دانشگاه‌های سراسر ایران ملاقات و در جلسات تخصصی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این گردهمایی تخصصی بین‌المللی اساتید و محققین بین‌المللی از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشورهای آلمان، ایتالیا، لهستان، سوریه، فرانسه، لبنان، ژاپن، افغانستان، ترکیه، آمریکا، انگستان، کانادا، سوئد و الجزایر حضور داشتند.
برنامه افتتاحیه این رویداد با حضور دکتر گلرو مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر عباس سروش معاون وزیر نیرو و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر سارا بهنام پژوهشگر موسسه CNR ایتالیا و عضو همکار پروژه H۲۰۲۰ این مرکز برگزار شد.
جلسات تخصصی کارگروه‌های این نشست در دانشکده‌های مهندسی پزشکی، مهندسی عمران و محیط زیست، مهندسی معدن و متالوژی، مهندسی نفت و همچنین مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات برگزار شد و در آن محققان به تعریف پروپوزال پروژه‌های مشترک بین‌المللی پرداختند.
هشت نفر از نخبگان و اساتید ایرانی مقیم خارج از کشور نیز در این برنامه بودند که با توجه به بستر مناسب همکاری‌های دوطرفه طرح‌های اولیه آموزشی و پژوهشی در ۵ حوزه ذکر شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بازدید از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های دانشکده‌ها و برج فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دیگر برنامه‌های این برنامه بوده است.