بررسی مشکلات و مسائل کارکنان حوزه معاونت آموزشی و اداری و مالی در نشست صمیمانه با رئیس دانشکده
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی روز یکشنبه ۲۸ مهرماه در دیدار با کارکنان اداره آموزش، سمعی و بصری، تحصیلات تکمیلی، دفتر توسعه آموزش و آموزش مداوم، با یادآوری از اولین دیدارش با کارکنان حوزه معاونت آموزشی در ۱۶ دیماه سال گذشته از ۴۹ مورد پیشنهاد و انتقاد مطرحشده در تاریخ یادشده سخن گفت و با قرائت یکبهیک آنها خواستار ارائه گزارش از سوی کارکنان برای حلوفصل مشکلات شد.
رئیس دانشکده با اشاره به تغییرات ساختارمند ایجادشده در حوزه معاونت آموزشی از تغییر چینش کارکنان در این حوزه سخن گفت.
جدایی امور فارغالتحصیلان و تعیین کارشناس جداگانه، دریافتی بینالملل، اضافهکاری و برابر بودن کارکنان در پرداختی اضافهکاری، اساتید مشاور، دسترسی سیپاد دانشجویان بینالملل، عدم آشنایی دانشجویان با کارشناسان آموزشی، تداخل انتخاب واحد نیمسال دوم با امتحانات، نبود سالن مناسب برای امتحانات، سروقت نبودن اتمام ترم دانشجویان بینالملل، تجهیزات مستعمل اداره آموزش، اطلاعرسانی تصمیمات برنامهریزی، تغییر مسئول درس و عدم اطلاعرسانی، ضعف ارتباط نمایندگان دانشجویان با برنامهریزی، نظارت بر عملکرد افراد، تعداد کلاسهای آموزشی، مکانیسم کنترل کلاسها، تقدیر از اساتید و کارکنان بازنشسته، رنگآمیزی واحد سمعی و بصری، قرار گرفتن امور پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در پرونده آموزشی، برنامهریزی یکپارچه برای دانشجویان ارشد و دکتری بینالملل، دسترسی سیپاد برای دانشجویان کارشناسی ارشد و ... ازجمله موارد مطرحشده در این جلسه بود.
وی در ادامه از انتقال امور آموزشی دانشجویان بینالملل به دانشکده تا پایان ماه جاری و تعیین درصد بودجه سهم دانشکده تا پایان آذرماه خبر داد.
دکتر نیکبخت همچنین اضافه شدن یک نیروی جدید به اداره آموزش از اداره دیگر و احتمال انتقال یک نیروی جدید دیگر در آینده را نوید داد.
سومین روز از نشستهای صمیمانه با کارکنان/ دیدار رئیس دانشکده با کارکنان اداری و مالی
در سومین روز از نشستهای صمیمانه رئیس دانشکده با کارکنان؛ دکتر نیکبخت میزبان کارکنان اداری و مالی در دو بخش جداگانه صبح و بعدازظهر روز یکشنبه ۲۹ مهرماه بود.
در بخش اول نشست دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده با اشاره به تغییرات رخداده در معاونت اداری و مالی در طول سال گذشته گفت: اتفاقات قابلملاحظهای در حوزه معاونت شما رویداده است؛ تغییر معاون اداری و مالی و رئیس امور اداری ازجمله مهمترین این تغییرات بود.
وی تغییرات را منشاء ایجاد رویکردهای جدید دانست و اذعان داشت: تغییر اتفاق میافتد و روی دادن تغییرات الزاماً به معنای بدتر و یا بهتر شدن نیست؛ بلکه افراد و سلیقههای جدید رویکردهای جدیدی با خودشان به مجموعه میآورند.
دکتر نیکبخت بر لزوم اتخاذ رویکرد مدیریتی برای جلوگیری از پیشامد رخدادهای نامطلوب تاکید و تصریح کرد: در حوزه اداری و مالی نباید بگذاریم اتفاقی بیفتد که بعد بخواهیم حلش کنیم. پیشگیری از وقوع رخدادها مهمتر است تا اینکه اتفاقی بیفتد و خوب مدیریت شود. مدیریت کردن موارد با صبوری و درایت خیلی خوب است اما مهمتر از آن این است که رویکردی را دنبال کنیم که مشکلی پیش نیاید.
وی با اشاره به دیدارش با کارکنان اداری و مالی در ۱۳ دیماه سال گذشته از ۲۵ مورد بهعنوان مشکلات حوزه اداری و مالی در تاریخ یادشده نام برد.
نهادینه نشدن فرهنگ خودارزیابی، بالا بودن استرس و تنش بالای محیط کار، برگزار نشدن دورههای آموزشی در خصوص تکنولوژیهای جدید در حوزه
IT
، کند بودن فرایند تهیه کالا، کند بودن سیستم اتوماسیون، مشکلات موجود در ارزشیابی، برخورد ناعادلانه با اربابرجوع، روند کند کارهای اداری، مشکلات موجود در صدور احکام، ناهماهنگی سیستم اداری با مسئولین واحدها و ... ازجمله مشکلات مطرحشده در جلسه گذشته بود.
در جلسه حاضر همچنین در خصوص نظافت واحد اداری، شستشوی پنجرهها و پردهها، رنگآمیزی دیوارها، نظافت آبدارخانه و سرویس بهداشتی و مشترک بودن آن با موسسههای موجر، اصلاح آبدارخانه، پرداختیهای اضافهکار و کارانه ازجمله مواردی بود که کارکنان اداری بیان کردند.
در ادامه این جلسه دکتر نیکبخت به همراه کارکنان واحد اداری با حضور در ساختمان اداری و مالی از فضای فیزیکی و امکانات کارکنان و مشکلات آنها بازدید کرد.
در بخش دوم نشست رئیس دانشکده با کارکنان اداری و مالی؛ دکتر نیکبخت نصرآبادی بعدازظهر همان روز با کارکنان مالی دیدار کرد.
دکتر نیکبخت این جلسه را اولین جلسه اختصاصی واحد مالی دانست و خواستار طرح مشکلات و دغدغههای کارکنان در فضایی آزاد، راحت و صمیمی شد.
رئیس دانشکده بخش مالی را بخش حساس و مهم دانشکده توصیف کرد و خطاب به کارکنان مالی دانشکده گفت: کار شما حساس است و شما زیر ذرهبین نهادهای نظارتی و مجموعه همکاران دانشکده هستید.
وی با تاکید بر اهمیت محرمانگی اطلاعات در واحدهای اداری و مالی گفت: این مجموعه یک حساسیت خاصی دارد که ممکن است برای کسانی که درون آن هستند خیلی درک نشود امانگاه مجموعه از بیرون متفاوت است و این نگاه باعث ایجاد حساسیت میشود.
بررسی درخواستهای کارکنان از انبار و نحوه رسیدگی به آن، بررسی نحوه خرید تجهیزات، بررسی قیمت و کیفیت کالاهای خریداریشده، کنترل روند چرخش درخواستها، دسترسی درخواست کالا در سیستم نجات ۲، جابهجایی امکانات در بین واحدها، استفاده بهینه از امکانات، جابهجایی خط تلفنها و بهم ریختن شمارههای ثبتشده در سیستم اموال و راهکارهای افزایش کارانه کارکنان ازجمله موارد مطرحشده در دیدار بود.
خبرنگار: شیما سادات عطری
عکس: حسین اکبریان