عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

آغاز طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی ویژه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در شهرستان بوشهر

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حسن فخرایی گفت: طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی دندان ویژه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان بوشهر با همکاری اداره آموزش‌وپرورش و مرکز بهداشت آغاز شد.
فخرایی گفت: با شروع این طرح در کلیه مدارس پایه ششم، ضمن شناسایی و معاینه پوسیدگی دندان بیش از ۵۰۰۰ دانش‌آموز، همچنین در طول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ این خدمات توسط دندان‌پزشکان مستقر در مراکز دولتی و یا کلینیک‌های سیار به آن‌ها ارائه می‌شود.
وی افزود: در این برنامه خدمات دندانپزشکی به دانش آموزان بی‌بضاعت و افراد نیازمندی که از سوی آموزش‌وپرورش معرفی می‌شوند به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.
فخرایی بابیان اینکه متاسفانه برخی از مردم به دندان به‌عنوان عضوی از بدن اهمیت نمی‌دهند و این باعث می‌شود که رسیدگی به این عضو مهم بدن را در اولویت سلامت خود قرار ندهند افزود: خدمات دندان‌پزشکی هزینه‌بر است و متاسفانه برخی از مردم توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند، اما هزینه‌های پیشگیری به‌مراتب کمتر از خدمات تخصصی است و مردم باید نسبت به پیشگیری آگاه‌سازی شوند.
انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰