عمومی | سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران

روحانی چهار وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کرد

رییس جمهوری در نامه ای چهار وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری امروز در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس، محمد اسلامی را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، فرهاد دژپسند به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رضا رحمانی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کرد.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته از مسئولیت خود در این وزارتخانه ها استعفا دادند که رییس جمهوری با استعفای آنها موافقت کرد.
دکتر روحانی روز گذشته در احکامی محمد اسلامی و رضا رحمانی را به عنوان سرپرست وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.
گفتنی است محمداسلامی، دانش‌آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه دیترویت میشیگان آمریکا در مقطع کارشناسی و همچنین کارشناس ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تولیدو اوهایو آمریکاست و در سال ۱۳۸۳ نیز مدرک MBA مدیریت جهانی هوانوردی مشترک را از دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف دریافت کرده است.
معاون مهندسی و طرح‌های توسعه سازمان صنایع دفاع بزرگ، مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایران، قائم‌مقام سازمان صنایع هوافضا، رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و معاون مهندسی پدافند غیرعامل وزارت دفاع و همزمان دبیر ستاد توسعه سواحل مکران از دیگر سمت‌های محمد اسلامی بوده است.
اسلامی هم‌چنین عضو هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان و مدرس دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر است.