عمومی | دانشگاه صنعتی بیرجند

دانشگاه صنعتی بیرجند میزبان مدیران عامل آب منطقه ای و هلال احمر خراسان جنوبی

همایش یاوران آب با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی بیرجند و همکاری کانون هلال احمر این دانشگاه و با همیاری سازمان هلال احمر و شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، در سالن شهید چمران این دانشگاه با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند، سه شنبه ۲۴ مهرماه سال جاری،  همایش یاوران آب، نمایشگاه خشکسالی و رژه خودرویی نیروهای هلال احمر استان با هدف ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب در دانشگاه صنعتی بیرجند برگزارگردید.

دکتر هاشمی سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند در ابتدای این جلسه ضمن خوشامدگویی به مهمانان حاضر در جلسه و تقدیر از برگزار گنندگان این همایش، بر ضرورت بحران آب منطقه و صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد. در ادامه محمدرحیم شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مشکل کمبود آب در کشور و مخصوصا در استان خراسان جنوبی جدی است، مطابق آیات قرآن، آب مایه حیات بشر است لذا باید همه ما در حفظ و صرفه جویی این ماده حیات‌بخش کوشا باشیم.

سپس مهندس امامی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان خراسان جنوبی، ضمن تشکر از مسئولین و کانون هلال احمر دانشگاه صنعتی بیرجند برای برگزاری این همایش، با اشاره به اینکه با کمک یکدیگر می‌توانیم در مصرف آب صرفه جویی کنیم، خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین عاملی که در آینده می‌تواند جنگ در بر داشته باشد، بحران جدی آب است.

وی با تاکید بر اینکه استان خراسان جنوبی از ماهیت مناسبی در حوزه منابع آبی برخوردار نیست، اضافه کرد: یکی از اهداف ما عبور از بحران آب در استان است که با تکیه بر همت شما مردم می‌توانیم از این بحران به سلامت عبور کنیم و در نظر داریم مخزن‌های ذخیره آب را در استان افزایش دهیم.

دربخش پایانی این همایش برای اولین بار یک تفاهم نامه آموزشی و پژوهشی در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب بین مدیران عامل دو سازمان هلال احمر و آب منطقه‌ای خراسان جنوبی به امضاء رسید.