عمومی | بنیاد ملی نخبگان

​پایان آبان‌ماه، آخرین فرصت ثبت‌نام در بورس پروفسور ترسلی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای حمایت و پشتیبانی از استعدادهای‌برتر و به منظور تزریق ظرفیت‌های بخش‌خصوصی به حوزه‌های علم و فناوری، جایزه علمی پروفسور عباس ترسلی اعطا می‌شود.

این جایزه به دانشجویان مستعد در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری شاغل به تحصیل در یکی از دانشگاه‌های مستقر در استان خوزستان که در رشته‌های شیمی کاربردی و یا شیمی محض مشغول به تحصیل هستند، تعلق می‌گیرد.

دانشجویان کارشناسی سال دوم و یا سوم که حداقل تعداد ۶۰ واحد تحصیلی گذرانده‌اند و نیز جزء ۱۰% اول رشته خود باشند (۲ نفر در هر سال)؛ دانشجویان کارشناسی‌ارشد سال دوم که حداقل در دو ترم متوالی تعداد ۱۶ واحد درسی را با موفقیت گذرانده و نیز جزء ۱۰% رشته‌های شیمی محض و کاربردی باشند(۲ نفر در هر سال) و همچنین دانشجوی دکتری سال دوم و یا سوم که کلیه واحدهای درسی دوره دکتری، امتحان جامع و دفاع از پروپوزال خود را گذرانده‌اند و یکی از مدارک زبان انگلیسی مورد تایید آموزش کل دانشگاه مربوطه را داشته باشد (۱ نفر در هر سال)، می‌تواند از این جایزه برخوردار شود.

لازم به ذکر است، متقاضیان تا پایان آبان‌ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه بنیاد نخبگان استان خوزستان، برای بهره‌مندی از این جایزه ثبت‌نام کنند.

بورس تحصیلی دکتر عباس ترسلی پس از ارائه به شورای فرهنگی بنیاد ملی نخبگان و تایید، با نام «جایزه تحصیلی دکتر ترسلی» به مستعدان‌برتر رشته‌های شیمی‌کاربردی و شیمی‌محض اعطا می‌شود.