عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

انجام عمل جراحی هپاتیکوژژونستومی رو –ان –وای به روش لاپاروسکوپی

برای اولین بار در مجتمع بیمارستانی شهید دکتر بهشتی کاشان عمل جراحی هپاتیکوژژونستومی رو –ان –وای به روش لاپاروسکوپی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر محمد عیدی فلوشیپ لاپاروسکوپی و متخصص جراحی های آندوسکوپیک در این باره گفت: خانمی ۲۵ ساله با حملات مکرر تب و ایکتروکلانژیت (زرد شدن پوست) مراجعه نموده که بعد از بررسی های درمانی و انجام آزمایشات لازم، تشخیص کیست کلدوک داده شد.

وی، با اشاره به انجام عمل جراحی فوق به روش لاپراسکوپی ادامه داد:  بعد از تعبیه ۵ عدد پورت، کیست مزبور تا ناف کبد برداشته شد و سپس به کمک روده باریک مسیر جدیدی به ناف کبد برای تخلیه صفرا ایجاد شد.

دکتر عیدی تصریح کرد: بیماری فوق از نوع نادرترین بیماری هاست که تقریبا در هر صد هزار نفر برای یک مورد اتفاق می افتد و در خانم ها شایع تر است.

دکتر عیدی، با اشاره به انجام این عمل جراحی به صورت بسیار نادر، گفت: این عمل برای دومین بار در کشور و اولین بار در کاشان انجام شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان و پزشکان مجرب اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی افزود: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی قرار گرفته در حال حاضر در بخش بستری و حال عمومی وی مساعد می باشد.