عمومی | سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران

برگزاری سمینار تخصصی بین المللی در زمینه بهره وری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حمل و نقل

به پیشنهاد کمیسیون انرژی شورای مرکزی، سازمان های نظام مهندسی ساختمان در استان های خراسان رضوی و البرز در زمینه های بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان و موتورخانه ها و معرفی ویژگی های ساختمان سبز به تحقیق و تدوین کتاب می پردازند. این کمیسیون در جلسه اخیر خود عملیاتی کردن بند های قطعنامه اجلاس بیست و یکم مرتبط با مصرف بهینه انرژی را در دستور کار قرار داد. براساس مذاکرات این نشست اصلاح و بازبینی مفاد مندرج در شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در زمینه رده و برچسب انرژی ساختمان و جزییات فنی آن با استفاده از سیستم های مدل سازی انرژی در اولویت قرار گرفت همچنین بازنگری مباحث مقرّرات ملّی ساختمان با نگاه ویژه به ساخت ساختمان سبز، رده بندی انرژی و زیست محیطی ساختمان که در بند پنجم قطعنامه مورد تاکید قرار گرفته است، دراین کمیسیون مطرح شد تا با استفاده از دیدگاه های کارشناسی از سازمان و دانشگاه ها جمع بندی و نهایی شود.
بازیافت و بهینه سازی مصرف آب و انرژی، اصلاح الگوی صحیح مصرف منابع، بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر در طرح ها و ... که در بند ۱۳ قطعنامه یاد شده آمده است از دیگر موارد  پیگیری کمیسیون انرژی شورای مرکزی اعلام شده است.
مهندس طاهری اصل رئیس کمیسیون انرژی در گفتگو با روابط عمومی سازمان، همچنین از  تعویق تاریخ برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی بهره وری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حمل و نقل به تاریخ ۲۷ تا ۳۰ دی ماه ۹۷ در استان اصفهان  خبر داد و افزود: در نظر است با موافقت شورای مرکزی یک سمینار تخصصی بین المللی با همین موضوع در کنار نمایشگاه یاد شده برگزار گردد.