عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تدوین ۳۷ مقاله در مرکز تحقیقات دهان، فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رییس مرکز تحقیقات دهان، فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در دو سال اخیر ۳۷ مقاله توسط اعضای هیات علمی این مرکز تدوین و در پایگاه های معتبر ملی و بین المللی نمایه شده است.

دکتر امین راه پیما در گفتگو با وب دا با بیان اینکه توسعه تحقیقات بالینی و کاربردی به ویژه در حوزه سرطان های دهان، فک و صورت، یکی از اهداف و برنامه های این مرکز به شمار می رود گفت: در این راستا همکاری های مناسبی میان این مرکز و دیگر گروه های آموزشی دندانپزشکی و یا سایر گروه های تخصصی برقرار و طرح های تحقیقاتی مشترک در دستور کار قرار گرفته است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ایجاد بستر مناسب برای تهیه و ساخت دهانشویه ها و خمیر دندان هایی با منشاء گیاهی از دیگر اهداف این مرکز است.

دکتر راه پیما  با بیان اینکه سرطان های دهان، فک و صورت هشتمین سرطان شایع در کشور به شمار می رود اظهار کرد:  توانمند سازی اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات در حیطه تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های دهان، فک و صورت از دیگر برنامه های این مرکز است و تا کنون چندین دوره آموزشی در این راستا برگزار شده است.

وی افزود: در مرکز تحقیقات بیماری های دهان و فک و صورت تلاش می شود که با استفاده از نقشه صحیح و قابل اجرا با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از فرصت ها و امکانات موجود گامی موثر در جهت تولید علم بر اساس سیاست های کشور برداشته شود.

مرکز تحقیقات بیماری های دهان و فک و صورت از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر دارای ۵ عضو هیات موسس، ۱۰ عضو شورای عالی و ۴۵ عضو هیات علمی همکار و یک کارشناس پژوهشی است.

{jcomments on}