عمومی | دانشگاه تهران

نشست خاورمیانه-اروپا در جزیره کیش - ۲

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در پانل‌های این نشست که در سالن‌های ابوریحان، خوارزمی، رازی و ابن‌سینا مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد، موضوعات گوناگون حوزه آب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیریت منابع آب، مدیریت تقاضا در مصرف آب کشاورزی، تواناسازی کاربردهای سیستم‌های انرژی، مداخلات بهداشت عمومی و مشارکت شهروندان از طریق راه‌حل‌های طبیعی موضوعات مورد بحث در این پانل‌های تخصصی بودند.
در بخش دیگری از این گفتگوهای علمی، متخصصان به بحث و بررسی درباره منابع غیرمعمول آب، مسائل محیط زیستی در منابع آب، استفاده از راه‌حل‌های انرژی‌های تجدید پذیر از قبیل ایجاد شبکه‌های هوشمند و استفاده از منابع انرژی خورشیدی، پزشکی خصوصی و سلامت الکترونیک (E-Health) و خدمات و ابزارهای شهر هوشمند در پاسخ به نیازهای مهم پرداختند.
در این نشست‌های تخصصی متخصصان و صاحب‌نظرانی از کشورهای اروپا و منطقه خاورمیانه حضور دارند.
هم‌چنین در روز نخست این نشست پس از مراسم افتتاحیه پانل تخصصی با موضوع رویکرد سیستمی به مدیریت آب، دگرگونی سیستم‌های انرژی، چالش‌ها و راه‌حل‌های توسعه پایدار و شهرهای مبتنی بر منابع طبیعی و هوشمند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همایش سه‌روزه خاورمیانه-اروپا تا یکشنبه ۲۹ مهر در جزیره کیش ادامه دارد.

خبر مرتبط:
با میزبانی دانشگاه تهران؛ نشست خاورمیانه-اروپا در جزیره کیش آغاز به کار کرد

دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه تهران می‌توانند با عضویت در « شعاع » (شبکه علمی آموزش عالی دانشگاه تهران) در جریان آخرین اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه قرار گیرند.