عمومی | دانشگاه تهران

مراسم اختتامیه هفته سلامت روان در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از مرکز مشاوره ، مراسم اختتامیه هفته سلامت روان با حضور دکتر حسن به‌نژاد، معاون دانشجویی، دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی، حمید پیروی، رئیس مرکز مشاوره در محوطه پردیس مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.
به مناسبت هفته سلامت روان و با توجه به شعار روز جهانی سلامت روان با عنوان «سلامت روان جوانان: جهان در حال تغییر»، مرکز مشاوره دانشگاه تهران، به مدت سه روز برنامه‌ای را به‌منظور آگاه‌سازی و حساس‌سازی ذهنی دانشجویان نسبت به مقوله سلامت‌روان با همکاری کارشناسان مشاوره و همیاران سلامت روان، در محوطه پردیس مرکزی دانشگاه تهران، برگزار کرد.
این برنامه در ۱۸ غرفه با حضور کارشناسان روانپزشک، روانشناس و مشاور مرکز مشاوره دانشگاه تهران و واحدهای مختلف دانشگاهی از جمله مرکز بهداشت، انجمن علمی مشاوره دانشکده روانشناسی، اداره کل تربیت بدنی، اداره کل امور فرهنگی و معاونت‌های دانشجویی، اجتماعی و بهداشت و مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
انجام آزمون‌های روانشناختی و تفسیر آن و ارائه راه‌کار مناسب، انجام تست تنفس ریه برای افراد سیگاری، بخش آشنایی با عوارض مصرف مواد مخدر با استفاده ار کیف مواد، بخش سرگرمی و بازی‌های فکری، شرکت در مسابقه به مناسبت هفته سلامت روان و اهدای جوایز بروشور و کتابچه‌های آموزشی بهداشت روان با هدف آگاه‌سازی دانشجویان، ارائه آموزش‌های چهره‌به‌چهره و مشاوره‌های فردی، سنجش توده بدنی (ارزیابی سلامت و تندرستی و آمادگی بدنی)، ارائه خدمات مشاوره و آزمایش HIV/ایدز با همکاری انجمن احیای ارزش‌ها را می‌توان از مهمترین برنامه‌های هفته سلامت روان برشمرد.
هم‌چنین نمایشگاه مذکور به‌صورت مشابه در پردیس‌های شماره ۲ فنی، کشاورزی و منابع طبیعی، ابوریحان، فارابی و خوابگاه‌های چمران و فاطمیه، با همکاری معاونان دانشجویی و فرهنگی پردیس‌ها، دانشکده‌ها مسئولان مربوط، دانشجویان همیار سلامت روان و مرکز مشاوره دانشگاه در طول هفته سلامت روان برگزار شد.
در مراسم اختتامیه هفته سلامت روان، مسابقه بهداشت روان برگزار و با قید قرعه به دانشجویان جوایزی اهدا شد.

دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه تهران می‌توانند با عضویت در « شعاع » (شبکه علمی آموزش عالی دانشگاه تهران) در جریان آخرین اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه قرار گیرند.