عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

روابط اجتماعی؛ رکنی مهم برای زندگی سالم است - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸

در کارگاه "من، دیگران و احساس خوب" که با هدف شاد زیستن صبح امروز ۲۸ مهر ماه در معاونت درمان دانشگاه برگزار گردید مطرح شد: برقرار کردن ارتباط با دیگران بسیاری از نیاز ها را برطرف می کند و نشاط فردی و اجتماعی را فراهم می سازد.

در این کارگاه گفته شد، ۷۵ درصد اوقات روزانه فرد صرف ارتباطات می شود و موفقیت های یک فرد به روابط اجتماعی آن بستگی دارد و محرومیت از آن به اندازه عوارض ۱۵ نخ سیگار کشیدن یک فرد در روز است.

افرادی که از زندگی و روابط اجتماعی خود راضی هستند ۴ تا ۷ سال جوان تر به نظر می رسند.

به گفته ی مدرس این کارگاه حالت شخصیت فرد شامل والد، کودک و بالغ می شود و چیزی که فرد بیشتر تحت تاثیر آن قرار دارد و موجب نکوهش و سرزنش او می گردد والد است.

والد، پدر و مادر درون ما است و فرد در زندگی با دو نوع والد حمایت گر و نکوهش گر که هیچ وقت او را تشویق نمی کند سر و کار دارد.

صدا های ذهنی که ما را نفی می کند همان والد نکوهش گر  است و در بسیاری از افراد این والد آنقدر قوی و بزرگ است که حتی کودک درون افراد دیگر را سرکوب می کنند.

مدرس این کارگاه، عاطفه، احساس و تمام مسائل ذهنی انسان که نیاز به مراقبت و محبت دارد را تعریف کودک درون دانست.

به گفته وی کودک درون خود را رها سازید و از قالب خشک بودن بیرون آیید. کودک درونتان علاقمند به شنیدن پیام های چون، دوستت دارم، مواظبت هستم، تو را همان طوری که هستی می پذیرم و غیره است، با برآورده کردن نیاز های کودک درون خود، او استرس و غم شما را کاهش می دهد.

بالغ همان منطق و عقل فرد و چگونه رفتار کردن فرد با دیگران است.

به گفته مدرس این کارگاه بالغ ربطی به تحصیلات دانشگاهی فرد ندارد و چیزی است که فرد با آن فکر می کند.

این کارگاه یک روزه به مناسبت هفته سلامت زنان توسط دفتر خدمات پرستاری معاونت درمان دانشگاه با حضور ۴۵ پرسنل این معاونت برگزار شد.