عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

کارگاه آموزشی حقوق و اخلاق پرستاری برگزار شد



کارگاه اموزشی حقوق و اخلاق پرستاری روز پنجشنبه مورخ چهاردهم تیرماه با حضور دانشجویان دوره دکترای پرستاری و بهداشت باروری و سایر علاقمندان در دانشکده پرستاری برگزار شد.
این کارگاه که به همت مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه برگزار شد دکتر محمود عباسی دانشیار و رییس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه با ارایه یک دوره فشرده اخلاق و حقوق پرستاری تلاش نمود به تبیین مباحث حقوق و اخلاقی حاکم بر پرستاری بپردازد و مخاطبین را با مباحث مورد نیاز انان و مخاطراتی که منجر به مسوولیت انان می شود اشنا نماید.
در این کارگاه مفهوم شناسی اخلاق پرستاری، عناوین و موضوعات مورد مطالعه در اخلاق پرستاری، چگونگی مدیریت اخلاقی امور پرستاری، مباحث نوین ارتباط پزشک و بیمار و پرستار، قواعد اخلاقی و حقوقی حاکم بر حرفه پرستاری، استانداردهای پرستاری، مسوولیت های ناشی از حرفه پرستاری اعم از مسوولیت اخلاقی، مدنی، انتظامی و کیفری، و مراجع رسیدگی به ان و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به سوالات و ابهامات حاضران پاسخ داده شد. در این کارگاه دانشجویان با طرح چالش ها و مشکلات اخلاقی و فقهی و حقوقی حرفه خود و تحولات نوینی که در این زمینه ها صورت گرفته خواستار تبیین ان از سوی مدرس کارگاه شدند که به تفصیل به سووالات انان پاسخ داده شد.
انتهای پیام/