عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

تشکیل کانون سلامت محلات و برنامه سلامت اجتماعی محله محور



دیدار مردمی فرماندار، سرپرست شبکه بهداشت و درمان و دیگر روسای ادارات شهرستان در روز چهارشنبه ۲۵ مهر ماه ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد صاحب الزمان واقع در شهرک طاق سپهر برگزار گردید.
این دیدار مردمی در راستای سیاست های مجمع سلامت شهرستان و تشکیل کانون سلامت محله و برنامه سلامت اجتماعی محله محور به همت دکتر زینی وند، سرپرست شبکه بهداشت و درمان پیشوا برگزار شد.
دکتر زینی وند هدف از تشکیل این جلسه را آشنایی مردم با برنامه های ارتقای سلامت اجتماعی و اجتماعی شدن سلامت با مشارکت مردم برشمرد و اظهار نمود: سلامت حق همگانی است که احقاق آن نیازمند پاسخگویی کلیه دستگاه ها، نهادهای دولتی و خصوصی و مسئولیت پذیری همه اقشار جامعه در قبال سلامت خود، خانواده و اجتماع است.
کانون سلامت محله، محلی است که در آن مردم با هدف ارتقای سلامت خود، خانواده، محله و جامعه مشارکت می کنند. این کانون، تشکیلاتی غیردولتی، غیر انتفاعی و داوطلبانه است که در یک حوزه جغرافیایی مشخص شکل می گیرد.
در ادامه مراسم مطالبات مردم توسط اعضای کمیته سلامت اجتماعی مطرح و به مشکلات و مسائل محله طاق سپهرتوسط مهندس عباسی،فرماندار، دکتر زینی وند، سرپرست شبکه بهداشت و درمان و دیگر روسای ادارات شهرستان پاسخ داده شد.
در این مراسم، مجمع سلامت محله تشکیل و عضوگیری جهت کانون سلامت محله طاق سپهر توسط کارشناسان برنامه سلامت اجتماعی روان، آموزش و ارتقای سلامت و جلب مشارکت های مردمی شبکه بهداشت و درمان پیشوا انجام شد.
انتهای پیام/