عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی لرستان برگزار شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان، با حضور دکتر سعید فرح‎ بخش رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان، میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و جمعی از مقامات استان لرستان چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی با هدف  معرفی توانمندی‌ها و ارائه دستاوردهای نوآورانه دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی کاربردی برگزار شد.

دکتر سعید فرح‎ بخش رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای نوآورانه دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی کاربردی این استان، اظهار کرد: دستاوردهای نوآورانه ۱۳ دستگاه‌های اجرایی استان لرستان در قالب ۱۸ غرفه و همچنین ۱۷ مراکز علمی کاربردی در قالب ۱۸ غرفه در این نمایشگاه حضور داشته اند.

وی بیان کرد: در مجموع این نمایشگاه ۳۵ غرفه خواهد داشت و در کنار آن روزانه کارگاه‌های آموزشی مرتبط با مباحث کارآفرینی و رشته‌ها قابل احراز دانشگاه و مشاغل خانگی و بومی در واحد های استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود.

وی گفت: در کنار این نمایشگاه دانشجویان، اساتید و پژوهشگران می‎توانند از خدمات کلینیک مشاور  اشتغال و کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان بهره‎مند شوند.

فرح‎بخش با برشمردن محورهای این نمایشگاه افزود: معرفی توانمندی‌ها و ارائه دستاوردهای نوآورانه دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی کاربردی، معرفی کارآفرینی و مولدان کسب و کار، معرفی مشاغل و رشته‌ها قابل احراز دانشگاه و مشاغل خانگی و بومی از محورهای این مهم است.

در ادامه نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: آموخته‌ها باید در مقام عمل بروز و ظهور پیدا کند، بروز و ظهور آموخته‌هایی که در قالب حرفه‌آموزی و اینکه بین صنعت و مشاغلی که وجود دارد با دانشگاه یک ارتباط تنگاتنگی برقرار شود که لازمه آن این است که دستاورد این مسئله در قالب نمایشگاه عرضه شود.

وی افزود: خوشبختانه دانشگاه جامع علمی کاربردی هرسال دستاوردهای خودش که محصول تلاش دانشجویان و اساتید است عرضه می‌کند که گامی است برای ایجاد اشتغال و اینکه جامعه و نسل جوان ما به سمتی برود که زمانی فارغ‌التحصیل می‌شود برای جامعه مفید و کارآفرین باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: امروز مسئولیت اصلی دانشگاه‌ها کارآفرینی است، رسالت اصلی دانشگاه‌ها این است که نیروهایی را تربیت کنند که این نیروها بتوانند منشا اشتغال، خدمات و تولید باشند.

وی بیان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است در این راستا است که همه مراکز علمی باید به سمت حرفه‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید پیش برود به‌ویژه در این شرایطی که دشمنان ما تحریم اقتصادی خودشان را شدت بخشیدند.

میرعمادی تصریح کرد: راه مقابله با تحریم اقتصادی دشمن‌ روی آوردن به تولید و کالای ایرانی است، این کالای ایرانی نتیجه و دسترنج کسانی است که دانش لازم را فراگرفتند و عملاً وارد عرصه تولید شدند از این‌جهت از دانشگاه جامع علمی کاربردی تقدیر می‌شود که توفیقات بسیاری خوبی دارد ولی نیازمند به حمایت مسئولان است.

وی گفت: این نمایشگاه گوشه‌ای از توانمندی دانشجویانی است که در دانشگاه جامع علمی کاربردی مشغول تحصیل بوده که برای ادامه نیازمند حمایت مسئولان هستند و با حمایت و پشتیبانی مسئولان به‌طورقطع به سمت تولید پیش خواهیم رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: سیاست ما در استان باید حمایت از تولید و کارآفرینان باشد و باید در سالی که حمایت از کالای ایرانی است باید عملکردها را بر اساس تولید و حمایت از کالای ایرانی مدنظر قرار دهیم.