عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

بررسی توسعه همکاری های مشترک فنی و حرفه ای استان خوزستان با دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان، مهندس سواعدی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان خوزستان، ارتقای سطح مهارت فنی و حرفه‌ای دانشجویان، توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی در حوزه‌های خدمات، صنعت و مهارت‌های پیشرفته، همکاری در اجرای دوره‌های آموزشی، همکاری در تدوین استانداردهای آموزشی، تامین فضای کارگاهی، اجرای سمینارها و همایش‌های علمی پژوهشی مورد توافق و مرتبط را از اهداف نشست مذکورعنوان کرد.
وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی نیاز سنجی شده و مورد توافق دو طرف با همکاری دانشگاه، برگزاری آزمون‌های پایان دوره آموزشی برای شرکت کنندگان و صدور گواهینامه مهارت آموزشی برای قبولین در آزمون‌های کتبی و عملی از جمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور است.
دکترسیدمنصور سیدنژاد رئیس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان نیز، چنین نشست‌هایی را گامی بزرگ در راستای همکاری بین صنعت و دانشگاه عنوان کرده و گفت: در مقطعی از زمان هستیم که شرایط ایجاب می‌کند دانشگاهیان با صنعت و مسائل مربوط به آن آشنا شوند که این مهم می‌تواند در اشتغال جوانان موثر باشد.
وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عامل پیوند بین دانشگاه و صنعت است، افزود: هرچه ارتباط بین صنعت و دانشگاه و فنی و حرفه‌ای با یکدیگر بیشتر باشد خروجی آن به نفع جامعه و جوانان خواهد بود.
دکترسیدنژاد با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای توانمندسازی دانشجویان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان، اظهار داشت : توجه به مهارت آموزی دانشجویان همزمان با تحصیل آکادمیک از سیاست‌های مورد توجه ماست و بنا داریم به منظور اثربخشی و کیفی سازی کارورزی‌های دانشجویی، آموزش‌های مهارتی را در اولویت قرار دهیم.
ل.س ۴۲/ ر.ب ۴۵