عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مدیریت توزیع بودجه هتلینگ بیمارستان ها به معاونت درمان واگذار شد



با آغاز طرح تحول نظام سلامت و اجرای بسته بهبود خدمات هتلینگ، وضعیت بیمارستان های دانشگاهی تابعه در شرایطی مناسبی قرار گرفت؛ که با وجود مشکلاتی در کاهش بودجه وزارت بهداشت و کمبود اعتبارات دانشگاهی، هماهنگی های بیشتر درون سازمانی برای عقب نبودن از اهداف طرح ملی سلامت در دستور کار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته است.
معاونت درمان بعنوان متولی اصلی در شناخت مسائل و مشکلات حوزه درمان است، از این رو در نشستی هماهنگی های لازم برای ورود این معاونت در مدیریت توزیع بودجه در ادامه روند توسعه و بهبود خدمات هتلینگ بیمارستان های دانشگاهی در روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه در معاونت درمان انجام شد.
دکتر سیدهادی میرهاشمی در ابتدا با تاکید بر اهمیت هتلینگ در افزایش رضایتمندی بیماران و بهبود سطح کیفی و کمی اقدامات درمانی، بر نقش معاونت درمان بعنوان یک میانجی و تعیین کننده اولویت های پرداختی تاکید کرد.
وی با اشاره به بازدیدهای مستمر معاونت درمان و شناسایی مشکلات مراکز درمانی تابعه خاطرنشان کرد: شناسایی اولویت های عمرانی و اطلاعات موجود در معاونت درمان میتواند بعنوان یک ابزار صحیح در توزیع مناسب اعتبارات و بهبود سطح کیفی خدمات باشد.
در خاتمه نشست پس از بحث و بررسی مقرر شد با تشکیل تیمی متشکل از کارشناسان معاونت های درمان، توسعه و بیمارستان ها، روند کار در مراکز بررسی و گزارش آن به هر دو معاون ارسال گردد.
همچنین وظیفه پایش های ماهیانه از پیشرفت اقدامات هتلینگ، کلینیک های ویژه و اورژانس بیمارستان ها به معاونت درمان سپرده شد، و مقرر شد توزیع اعتبارات با تایید کارشناسان حوزه درمان انجام شود.
گفتنی است نشست مذکور با حضور دکتر ماهر مشاور رئیس دانشگاه در امور اقتصادی، دکتر سیدهادی میرهاشمی معاون درمان، دکتر شهرامی معاون توسعه و منابع، مهندس حیدرنسب مدیر بودجه و تشکیلات، دکتر نوربخش مدیر خدمات بیمارستانی و تعالی بالینی معاونت درمان، مهندس میرابی مدیر دفتر منابع فیزیکی و دکتر عاصمی مدیر حراست معاونت درمان دانشگاه تشکیل شد.
انتهای پیام/