عمومی | دانشگاه شیراز

افتتاح مرکز سلامت اساتید و کارکنان دانشگاه شیراز

مرکز سلامت اساتید و کارکنان دانشگاه شیراز و درمانگاه عمومی شبانه روزی تپش در دانشگاه شیراز گشایش یافت.
این درمانگاه با همکاری بخش خصوصی در پردیس دانشگاه شیراز در دو طبقه با زیر بنای ۴۰۰ متر مربع یک ساله ساخته شده است.
برای ساخت این درمانگاه و مرکز سلامت بیش از 2 میلیارد تومان هزینه شده است.
این درمانگاه به پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه، سونوگرافی، اکو کاردیوگرافی، تست ورزش، نوارقلب، اندوسکوپی و کلونوسکوپی مجهز است و خدمات تخصص و فوق تخصصی به صورت شبانه روزی فعال ارائه می‌شود .
دکتر ستایش، معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز در آیین افتتاح این مرکز گفت: کلید توسعه هر سازمانی بستگی به سلامت کارکنان آن سازمان دارد و رمز موفقیت قبل از منابع اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی ؛سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی سالم است.وی افزود : سلامت کارکنان ، محور توسعه سازمانی است و سلامت بیشترین نقش در بهره وری سازمانی دارد؛‌لذا باید طب کار را مدیریت و برنامه ریزی کنیم .
دکتر ستایش خاطر نشان کرد : منظور از طب کار، استقرار نظام ثبت و گزارش دهی سلامت کارکنان است که به آن پایش سلامت نیز می گویند. معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز اظهار داشت : در حال حاضر درصد کمی از کارکنان دستگاه های اجرایی ایران از طب کار برخوردارند البته در صنایع و کارخانه جات بحث های ایمنی کار و سلامت شغلی وجود دارد ولی ضروری است به فاکتورهای موثر در بهره وری کارکنان که به کارآیی و اثر بخشی بیشتر در سطح دانشگاه منجر می شود بیاندیشیم.
دکتر صفوی، معاون پیشین برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز هم در آیین افتتاح مرکز سلامت اساتید و کارکنان دانشگاه شیراز گفت : بزرگترین سرمایه های امروز نیروهای انسانی هستند و متأسفانه در کشورما یکی از بدترین برنامه ریزی های ما برنامه ریزی نیروی انسانی است.
وی افزود : اگر در بحث پیشگیری و برخی اقدامات اولیه خوب کار کنیم ، هزینه های درمان کشور حدود 50 درصد کاهش می یابد.
دکتر صفوی به تدوین طرح جامع سلامت برای دانشگاه شیراز اشاره و خاطر نشان کرد : در این طرح ابعاد تغذیه، ورزش، سلامت روحی، پارک، تفریحات، مهمانسرا، باشگاه و مباحث جسمی - روحی مد نظر قرار گرفته است.
عکس های بیشتر مرتبط با این خبر در آرشیو الکترونیکی روابط عمومی دانشگاه شیراز موجود است.
http://gallery.shirazu.ac.ir