عمومی | دانشگاه صنعتی قم

‫عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: ما می توانیم را باید در زمان تحریم به صورت علمی و عملی نشان داد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با توجه به توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت وجود روحیه خودباوری در قشر جوان به ‌ویژه دانشجویان کشور و با توجه به اهمیت تقویت روحیه اعتماد به نفس در فرهنگ نسل جوان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم همایش«ما می‌توانیم» را با سخنرانی مهندس مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه برگزار کرد.

در این همایش مهندس میر سلیم ضمن ابراز خرسندی از حضور در این دانشگاه اظهار داشت: در زمان جنگ ،ایران دست جوانان بود که با تجهیزات نظامی اندک به پیروزی رسیدیم. در زمان تحریم با وجود اینکه از لحاظ علمی جوانان ما حرف های زیادی برای گفتن دارند به دلیل عدم روحیه خودباوری دچار یاس و ناامیدی شده اند.
وی گفت: ما باید تحریم را به جای تهدید به فرصت تبدیل کنیم. در ایران وقتی نشسته ایم و از چین و هند جنس وارد می کنند ، ما هم به فکر تولید و افزایش راندمان نیستیم.

وی افزود: در زمینه های هسته ای، تجهیزات نظامی، پزشکی، نانو و.... ایران به دستاوردهای خوبی رسیده است اما هنوز به روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نرسیده ایم. اگر جوانان ما اعتماد به نفس کافی داشته باشند دولت نباید اشتغال زایی کند، این خود جوانان هستند که اشتغال زایی می کنند.
مهندس میر سلیم خاطر نشان ساخت: یک نکته مهم تر برای جوانان ما اهداف آن ها است. والدین و مربیان مدرسه باید بدانند که شش سال اول زندگی کودک، تعیین کننده آینده آن ها است. به حدی که در خیلی از کشورها در مهد کودک ها متخصصین مختلف حضور دارند و استعداد بچه ها را کشف می کنند و بر اساس آن والدین برای فرزندانشان برنامه ریزی می کنند. شما دانشجویان به ویژه دانشجویان جدیدالورود هم این را مد نظر داشته باشید طوری نباشد که دولت چند سال برای شما هزینه کند و بعد به این نتیجه برسید که علاقه به این رشته ندارید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دوره تحریم با حفظ روحیه خودباوری و با تکیه به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری "ما می توانیم "را باید به صورت علمی و عملی نشان داد تا دشمن بداند که نظام ما، اعتقادات ما ، فرهنگ و هویت ما با تحریم به تاراج نخواهد رفت.
در حاشیه این همایش مهندس میر سلیم با دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم و دکتر کفایتمند غیور مشاور عالی ریاست دیدار و گفتگو کرد.