عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه شهید باهنر کرمان و پژوهشگاه نیرو امضاء شد

تفاهم‌نامه همکاری فی‌‌ما‌بین دانشگاه شهیدباهنر کرمان به نمایندگی دکتر محمدعلی طاهر رئیس دانشگاه شهیدباهنر کرمان و پژوهشگاه نیرو به نمایندگ دکتر محمدصادق قاضی‌زاده رئیس پژوهشگاه نیرو به‌منظور مشارکت و هم‌‌افزایی هر چه بیشتر ظرفیت این دستگاه‌ها در راستای گسترش تحقیقات منسجم و هدفمند در صنعت برق و انرژی کشور و نیز برآورده کردن تقاضاهای پژوهشی و فناورانه در محل پژوهشگاه نیرو تهران امضا گردید.

این تفاهم نامه که با حضور دکتر حسین نظام آبادی پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهیدباهنر کرمان، دکتر امیر عبداللهی، سرپرست پژوهشکده انرژی و محیط زیست دانشگاه شهیدباهنر کرمان، دکتر مسعود رشیدی نژاد، عضو هیئت علمی بخش مهندسی برق دانشگاه شهیدباهنر و مدیر مرکز تحقیقات اتاق بازرگانی کرمان، دکتر احسانیان؛ معاون پژوهشی پژوهشگاه نیرو، دکتر لطیف؛ رئیس مرکز رشد پژوهشگاه نیرو و جمعی از مسئولان ارشد پژوهشگاه نیرو، به‌منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه و تشریک مساعی برای گسترش تحقیقات هدفمند اعضای هیات علمی دانشگاه در توسعه دانش و فناوری موردنیاز صنعت برق کشور، منعقد گردید.

بر همین اساس، پژوهشگاه نیرو در راستای ماموریت نوین خود در مدیریت تحقیقات و به منظور حمایت از توسعه دانش و فناوری در زمینه‌های کلیدی و اولویت‌دار صنعت برق، به‌ویژه در حوزه‌های نوپدید و یا حوزه‌های دارای رشد سریع، فرصت‌های پژوهشی‌ را در قالب برنامه‌های حمایتی تعریف نموده است. همچنین پژوهشگاه نیرو تسهیلاتی را فراهم خواهد نمود که دانشجویان و استادان بتوانند از امکانات آزمایشگاهی پژوهشگاه استفاده نموده و یا با همکاری پژوهشگاه، برای انجام پژوهش در واحدهای صنعتی مستقر شوند. علاوه بر این، اعضای هیات علمی، به صورت داوطلبانه و به پیشنهاد دانشگاه در زمینه‌های مختلف آموزش، پژوهش، فناوری و خدمات مشاوره‌ای با پژوهشگاه همکاری خواهند داشت. پژوهشگاه در راستای سیاست حمایت از ایده‌های بدیع و نوآورانه و نیز برای تحکیم ارتباط میان دانشگاه و صنعت برق کشور، تلاش خواهد کرد تا با بهره‌گیری از حضور اعضای هیئت علمی و نیز اعضای هیئت علمی وابسته، از تحقیقات پسادکتری حمایت نموده و هم‌چنین برای جلب حمایت سایر نهادهای دخیل در حوزه حمایت از تحقیقات کوشش نماید.

گفتنی است، اعطای مراتب و کرسی‌های تخصصی به استادان برجسته و صاحب تجربه و اعطای فرصت مطالعاتی به اعضای هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگاه از دیگر مواردی است که در راستای این تفاهم نامه مد نظر قرار گرفت.

مدت این تفاهم‌نامه از زمان امضاء و مبادله، پنج سال تعیین شده است.

شایان ذکر است که با هماهنگی معاونت پژوهشی دانشگاه و معاونت پژوهشی پژوهشگاه، جلسه ای به منظور آشنایی بیشتر اعضا هیات علمی دانشگاه با مفاد این تفاهم نامه در آبان ماه سال جاری هماهنگ و برگزار خواهد گردید.