عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

اجرای طرح خطر سنجی بیماری های قلبی و عروقی در جهرم - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸

طرح خطر سنجی احتمال بروز سکته های قلبی و مغزی و غربالگری بیماری های غیر واگیر برای کارکنان اداره بهزیستی جهرم اجرا گردید.

دکتر سید مجید ارجمند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با توجه به اهمیت پایش سلامت جسمانی و ضرورت داشتن شناسنامه سلامت، طرح خطر سنجی و مراقبت دوره میانسالی بیماری های قلبی و عروقی کارکنان ادارات این شهرستان در حال اجرا است.



وی ادامه داد: این طرح با هدف ارتقا سلامت کارکنان ،به عنوان یکی از شاخصهای مهم توسعه یافتگی، از طریق خطرسنجی سکته ها و غربالگری و مراقبت های ادغام یافته دیابت،فشار خون بالا،اختلال چربی خون و چاقی و ثبت در پرونده الکترونیک سلامت در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه رژیم غذایی نامناسب، فعالیت بدنی کم، مصرف دخانیات، اختلال چربیهای خون، دیابت و فشار خون از عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی به شمار می رود افزود: در این برنامه، خطر سنجی از لحاظ احتمال ابتلا به سکته قلبی و مغزی در طی ۱۰ سال آینده جهت افراد واجد شرایط انجام و توصیه ها و پیگیری های لازم در مورد آنان صورت خواهد پذیرفت.

یکی از راههای پیشگیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر مانند بیماریهای قلبی و عروقی، بررسی های دوره ای سلامت است که با شناسایی زود هنگام بیماران و افراد در معرض خطر و پیشگیری ودرمان به موقع این افراد، می توان کیفیت زندگی و طول عمر آنها را افزایش داد.

گفتنی است این برنامه توسط گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماریها و واحد تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه و با همکاری اداره بهزیستی شهرستان جهرم انجام شد.