عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد موفق به کسب رتبه A شد

به گزارش پایگاه خبری واحد نجف‌آباد، براساس رتبه‌بندی u-Multirank سال ۲۰۱۸ دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد موفق به کسب رتبه A در بین دانشگاه‌های کشور شد .

در این رتبه‌بندی پروفایل فعالیت‌های یک‌هزار و ۶۰۰ دانشگاه از ۹۵ کشورجهان مقایسه شده که ۲۱ دانشگاه از ایران نیز در این رتبه‌بندی شرکت کرده‌اند .

رتبه‌بندی u-Multirank رویکرد جدید و چندوجهی نسبت به رتبه‌بندی‌های دیگر دارد و مبتنی بر رضایت دانشجویان به‌عنوان ذی‌نفعان وکاربران است .

شاخص‌ها در این رتبه‌بندی بین توانستن انجام کاری و انجام آن تفاوت قائل شده است و به دانشگاه‌ها رتبه A به معنای خیلی خوب و E ضعیف می‌دهد .

به‌طور کلی شاخص‌ها به پنج دسته شاخص‌های آموزشی، پژوهشی، انتقال دانش، روابط بین‌الملل و میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان تقسیم‌بندی می‌شود .

در رتبه‌بندی‌های سال ۲۰۱۸ این نظام، واحدهای علوم تحقیقات، تهران مرکزی و نجف‌آباد رتبه A را اخذ کرده‌اند که در شاخص‌های بررسی شده، واحد نجف‌آباد در شاخص پژوهشی نرخ ارجاعات بالاتری نسبت به سایر واحدها کسب کرده است .

دکترامیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در این مورد با قدردانی از تلاش‌های اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان واحد نجف‌آباد این افتخار و موفقیت بزرگ را تمام پرسنل دانشگاه و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت .

به گزارش آنا، در (u-Multirank) فقط تحقیقات دانشگاه‌ها مورد استناد قرار نمی‌گیرد و برخلاف دیگر نظام‌ها معیارهایی همچون آموزش و یادگیری، انتقال دانش، بین‌المللی‌گرایی، تعاملات منطقه‌ای را نیز در نظر می‌گیرد و رتبه A یعنی خیلی‌خوب و رتبه E یعنی ضعیف می‌دهد .