عمومی | دانشگاه مراغه

آئین معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه مراغه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه، آئین معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه مراغه با حضور پر شور دانشجویان و مسئولین دانشگاه روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه در مجموعه ورزشی دانشجو با سخنرانی رئیس دانشگاه و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مراغه برگزار گردید.
دکتر محمد علی لطف اللهی یقین؛ رئیس دانشگاه مراغه در این آئین ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان جدید الورود دانشگاه مراغه گفت: توسعه علمی کشور وابسته به تلاش دانشگاهیان اعم از اعضای هیات علمی و دانشجویان است که این رسالت خطیر دانشگاهیان را در این برهه حساس دو چندان می نماید. کشور ایران طبق اعلام مراجع معتبر علمی در پایان سال ۲۰۱۷ در رتبه شانزدهم دنیا قرار گرفته است.
وی افزود: دانشگاه باید به عنوان نقاد در جامعه نقش آفرینی نماید و برای مسایل مختلف جامعه ایده و طرح های تخصصی ارایه نماید در اینصورت است که جامعه مشکلات خود را به راحتی می تواند حل نموده و دانشگاه را به عنوان متخصص امورات مختلف اقتصادی، صنعتی و... تلقی کند.
رئیس دانشگاه مراغه خاطر نشان کرد: هم اکنون دانشگاه مراغه در بین ۱۳۰ دانشگاه دولتی کشور در رتبه ۳۰ قرار گرفته است و از جایگاه خوبی برخوردار میباشد که امید است با تلاش اساتید و دانشجویان این رتبه ارتقا یابد.
حجت الاسلام و المسلمین شمس؛ مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مراغه نیز در این آئین ضمن گرامیداشت ورود دانشجویان جدید به دانشگاه مراغه گفت: در محلی قدم گذاشته اید که رشد جامعه در اینجاست و این رشد به تلاش شما بستگی دارد.
وی افزود: جایگاه والای دانشجویان بر کسی پوشیده نیست فلذا دانشجویان باید بر ارزش والای خود واقف بوده و خود را دریابند.
مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مراغه گفت: از یک برهه ای بر برهه ای دیگر پا نهاده اید و برای مدیریت زندگی خود باید برنامه ریزی دقیقی جهت موفقیت داشته باشید.دانشگاه هم مرکز فرصت سوزها است و هم مرکز فرصت سازها، سعی نمایید فرصت ها را از دست ندهید و از کوچکترین موارد برای موفقیت خود فرصت سازی نمایید .
وی در آخر خاطر نشان کرد: ما و همکارانمان به عنوان خادم شما در تلاشیم محیطی آرام را برایتان فراهم نماییم تا شما بتوانید با رشد خود جامعه را توسعه دهید.
این آئین با برگزاری کارگاه های تخصصی برای دانشجویان در دانشکده های دانشگاه مراغه ومراسم تفریحی مراغه گردی و بازدید از چند اثر تاریخی مراغه،صرف ناهار ادامه یافته و به پایان رسید.