عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان

دیدار با حضرت آیت الله نمازی

آیت الله نمازی در دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان؛

جناح های سیاسی اختلاف ها را کنار گذاشته و با هم متحد باشند

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: گروه ها و جناح های سیاسی باید اختلاف ها را گنار گذاشته و با الگو قراردادن تفکر عاشورا و کربلا برای مقابله با دشمن با یکدیگر متحد و همراه باشند.

به گزارش خبرنگار آنا از کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار با رییس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، مکتب شناسی قیام عاشورا و کربلا را نیازمند کار علمی دانست و گفت: فلسفه هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و از مکه به عراق و قیام عاشورا و کربلا باید با کار علمی برای نسل جوان بیان شود.

وی افزود: برخلاف برخی که تصور می کنند واقعه عاشورا و کربلا یک حادثه صرف تاریخی است، عاشورا و کربلا یک مکتب و یک دانشگاه با مواد درسی خاصی است که بررسی و تحقیقاتی که انجام داده ام توانسته ام حدود ۲۴ پیام را از زیارت عاشورا استخراج کنم.

آیت الله نمازی در ادامه با تاکید بر اینکه همه آنهایی‌که بر محور ولایت حرکت می کنند باید با هم متحد و همراه باشند، اظهار داشت: در بین پیروان مکتب توحیدی کربلا و عاشورا، گروه ها و جناح های سیاسی نباید کوچکترین اختلاف و شکافی وجود داشته باشد.وی ادامه داد: گروه ها و جناح های سیاسی باید اختلاف ها را گنار گذاشته و با الگو قراردادن تفکر عاشورا و کربلا برای مقابله با دشمن با یکدیگر متحد و همراه باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه کار تربیت و آموزش نونهالان و نوجوانان درمقاطع تحصیلی ابتدایی و دبیرستان را سخت تر از آموزش جوانان در مراکز علمی و دانشگاهی دانست و عنوان کرد: نونهالان و نوجوانان به دلیل روحیه لطیفی که دارند به لحاظ روحی و عاطفی به شدت حساس هستند.وی با اشاره به اینکه آموزش بچه ها تنها صرف ریاضی و فرمول های ریاضی نیست، اظهار داشت: آموزش و فضاهای آموزشی برای بچه ها به ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی به مانند فضای خانه باید جذاب و پر جاذبه باشد.

به گفته وی، فراهم شدن چنین فضای با جاذبه و جذابی برای دانش آموزان بر عهده معلمان است تا بتوانند دانش آموز گریز پای از مدرسه را جذب مدرسه کنند.

آیت الله نمازی همچنین برگزاری کلاسهای روانشناسی و روانکاوی برای نسل نوجوان را حائز اهیمت دانست و با اشاره به اینکه با نوجوانان باید با مهر و محبت رفتار کرد، گفت: تعلیم و تربیت نسل نوجوانان به مراتب حساس تر و سخت تر از نسل جوان است و هرگونه تندی و خشونت می تواند آثار سوء به همراه داشته باشد.

در ادامه دکتر زینلی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با ارائه گزارشی از فعالیت های علمی و فرهنگی در این دانشگاه برگزاری جلسات بصیرتی برای دانشجویان ، اساتید و کارمندان ،برگزاری زیارت عاشور در ماه محرم ، برنامه های قرآن محوری، جلسات آموزشی روخوانی و تفسیرقرآن ویژه کارمندان و اساتید،  برگزار ی جشنواره روح و ریحان برای سومین سال متوالی، حفظ و قرائت قرآن، فعالیت های فرهنگی برای دانشجویان خوابگاهی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را ازجمله فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برشمرد.