عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران

نخستین دوره آموزشی سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS) ویژه مسئولین اداری امور عشایر کشور در مازندران برگزار شد.

روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران ازبرگزاری نخستین دوره آموزشی سیستم‌های اداری امور عشایر سراسر کشور در بابلسر با حضور استاندار آقای مهندس اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مهندس شهیدی فر، مهندس فلاح معاون برنامه ریزی، آقای پاریاد مدیر کل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی،آقای قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشورو و مدیران امور اداری استان‌های کشور در بابلسر خبر داد. این با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مرتبط با قوانین و مقررات اداری و نقل و انتقال و تبدیل وضعیت استخدامی طی روزهای ۲۳ تا ۲۴ مهر ماه در استان مازندران برگزار شد.
کرمعلی قندالی در نخستین دوره آموزشی سیستم‌های اداری(mis) که در بابلسر برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اینکه اداره امور عشایر مازندران یک سازمان نوپا است اما توانسته در این مدت کوتاه جزء استان‌های موفق و پررونق باشد.
وی با بیان اینکه یکی از بهترین تشکل‌ها را در حوزه امور عشایر در مازندران داریم که خدمات خوبی را به عشایر استان ارایه می‌کند، گفت: دولت در چهار سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه عشایر انجام داده است به گونه‌ای که یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این بخش اختصاص داد که بین سازمان‌های امور عشایر کشور پرداخت شد.
رئیس سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، ۴۰۰ میلیارد تومان مربوط به ایجاد اشتغال بوده است و ۸۰۰ میلیارد تومان مابقی از محل بند ب ماده ۵۲ و مدیریت بحران است که تا پایان امسال ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه فعالیت‌های عشایری به استان‌ها پرداخت می‌شود.
قندالی اضافه کرد: از محل مالیات بر ارزش افزوده ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه عشایر اختصاص یافت که امسال به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه سازمان امور عشایر یک سازمان جامع توسعه‌ای است و بر این اساس تمام امورات حوزه عشایر بر عهده این سازمان استف گفت: یکی از سازمان‌هایی هستیم که به دنبال جذب نیرو هستیم و خواهان این هستیم برای مدیریت‌هایی که در استان‌ها تاسیس می‌شود نیرو در اختیار قرار دهند.
آقای مهندس سلامی اظهار داشتند:عشایر نقش بسیار مهمی در تامین پروتئین کشور دارند و ما تسهیلاتی را برای آنها در نظر می گیریم.