عمومی | دانشگاه سلمان فارسی کازرون

همایش نکوداشت سلمان فارسی در کازرون برگزار شد .

همایش نکوداشت سلمان فارسی  روز سه شنبه ۹۷/۷/۲۴ در سالن شهید عسکری  با همکاری دانشگاههای شهرستان کازرون و به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید .

در ابتدای برنامه سرپرست دانشگاه سلمان فارسی کازرون ضمن خوش آمدگویی به میهمانان گفت : کازرون دیار افتخارات ماندگار است  سرزمینی که جایگاه افرادی همانند نصراله مردانی و ابواسحق و ... است . کازرون شهری ظلم ستیر و ارجح تر آن که کازرون شهر سلمان فارسی است .

در ادامه حجه الاسلام خرسند امام جمعه شهرستان کازرون گفت : مراسم بزرگداشت سلمان فارسی با هدف شناخت و عظمت این یار  اسلام در کازرون برگزار می شود .

نماینده ولی فقیه در کازرون در ادامه افزودند : امروز جامعه بویژه قشر جوان بیش از هز زمان دیگر نیازمند شناخت  سلمان فارسی است .

در قسمتی دیگر از برنامه دکتر محمد حسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر معاصر  به بررسی ابعاد زندگانی و مقام ارزشمند سلمان فارسی و همچنین شخصیت ایشان پرداخت و گفت حضرت سلمان فارسی یک زاهد و عارف به تمام معناست که منشاء خدمات بزرگی بود . دکتر رجبی دوانی افزودند  : حضرت سلمان فارسی شاگرد پیامبر (ص ) و حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س ) بودند و شخصیت سلمان فارسی در بحث ولایت و ولایت مداری زبانزد عام است .