عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کنگان: اولین مرحله وارنیش فلوراید تراپی برای بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز کنگان انجام داده شد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کنگان؛ مهندس خلیل جوکار در آیین افتتاحیه طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی شهرستان کنگان انجام افزود: فلوراید جذب مینای دندان شده و باعث تقویت و محکم‌تر شدن آن می‌شود، بدین ترتیب، مینای دندان در مقابل پوسیدگی مقاومت بیشتری پیدا می‌کند و استفاده‌ی منظم از فلوراید به‌منظور اثرگذاری مناسب آن در طول سال‌ها امری ضروری است.
وی تصریح کرد: وارنیش فلوراید تراپی در واقع نوعی پوشش حفاظتی است که بر روی دندان‌ها قرارگرفته و ضمن پیشگیری از ایجاد پوسیدگی از پیشرفت پوسیدگی دندان نیز جلوگیری می‌کند.
مهندس جوکار بیان داشت: وارنیش ماده‌ای است بسیار ایمن و ارزان و مقدار بسیار کمی از آن برای پوشش تمام دندان‌های یک کودک یا نوجوان کافی است و خطری هم ندارد.
مهندس خلیل جوکار با توجه به مراقبت‌های پس از وارنیش فلوراید تراپی بر تاثیرگذاری آن بر دندان را مهم خواند و گفت: تا دو ساعت پس از وارنیش فلوراید تراپی به‌هیچ‌وجه دانش آموزان نباید آب و غذا میل کنند و تا ۲۴ ساعت نیز اجازه استفاده از مسواک و نخ دندان را ندارند و ضمناً تا ۱۲ ساعت باید از خوردن غذای گرم و سفت اجتناب کنند و به‌منظور حصول بهترین نتایج، بهتر است که دوز فلوراید استفاده‌شده مطابق دستور پزشک باشد.
مقام مسئول بهداشت و درمان در کنگان بیان داشت: وارنیش فلوراید تراپی در طول سال تحصیلی در دو مرحله توسط کارکنان بهداشت و درمان بر روی دندان‌های دانش آموزان انجام خواهد شد.
این مقام مسئول تاکید کرد: هدف از این طرح که با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان و آموزش‌وپرورش اجرا می‌شود کاهش پوسیدگی دندان در کودکان و نوجوانان است.
در راستای اجرای برنامه «تحول نظام سلامت»، آیین افتتاحیه طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی شهرستان کنگان انجام شد.
انتهای پیام / م.س ۳۰۷۰