عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

هفته پایانی مهرماه؛ هفته سلامت بانوان

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر؛ همه‌ساله با هدف اطلاع‌رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت کشور، هفته پایانی مهرماه (۲۴ لغایت ۳۰ مهرماه) به‌عنوان هفته ملی "سلامت بانوان ایران"نام‌گذاری شده است.
بر اساس این گزارش شیوع کم‌تحرکی در جامعه زنان کشور ۲ برابر مردان است و می‌تواند بر بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها به‌عنوان اولی‌ترین علل مرگ‌ومیر - تا مشکلات روانی اجتماعی، اسکلتی عضلانی، ناباروری و ... به‌عنوان مهم‌ترین علل معلولیت زنان تاثیرگذار باشد.
در ادامه این گزارش آمده است با توجه به اهمیت این موضوع ستاد برگزاری هفته ملی سلامت بانوان ایران مخاطبین اصلی خود را دو گروه مدیران سلامت و جامعه زنان کشور در نظر گرفته و محور اصلی پویش خود را تاکید بر نقش تحرک و فعالیت بدنی در سلامت زنان و لزوم اقدامات برنامه‌ریزی‌شده برای بهبود شیوه زندگی آنان توسط مسئولین سلامت انتخاب کرده است.
شعار امسال هفته ملی سلامت بانوان "حرکت، برای سلامت زنان " می‌باشد.
این گزارش می‌افزاید مهم‌ترین اقداماتی که در این هفته برگزار می‌شود به شرح زیر است:
برگزاری کلاس‌های آموزش گروهی پیشگیری و درمان سرطان پستان و دهانه رحم در پایگاه سلامت/ خانه بهداشت و ادارات استان، برپایی ایستگاه‌های سلامت، برگزاری ورزش‌های صبحگاهی و مسابقات پیاده‌روی ویژه بانوان و آموزش چهره به چهره بانوان در پایگاه سلامت و خانه‌های بهداشت.
بر اساس این گزارش همچنین خدمات سلامت در پایگاه‌های سلامت/ خانه‌های بهداشت اشاره ارائه می‌گردد و همه افراد در هر گروه سنی از نظر خدمات سلامت رایگان موردبررسی قرار می‌گیرند.
همچنین علاوه بانوان نیز از نظر سلامت باروری و یائسگی، تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان دهانه رحم و سرطان پستان توسط ماما مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰