عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

سرپرست دانشگاه در گفت و گو با برنامه رادیویی صبح شرقی - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، سرپرست دانشگاه در گفت و گوبا برنامه رادیویی استانی صبح شرقی؛ اشاره ای به جلسات کمیته بهداشت و درمان اربعین استان جهت  هماهنگی  اقدامات پیاده روی اربعین و دهه آخر ماه صفر داشت و گفت: برای رابطین بهداشت و موکب داران پیاده روی اربعین به منظور رعایت مسائل بهداشتی آموزش هایی ارائه شده است.
دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی از  صدور کارت بهداشت برای افرادی که در تهیه و تورزیع مواد غذایی در موکب ها  مشغول خواهند شد خبر داد و گفت: این کار صورت گرفته است تا زائرین تغذیه مناسب بهداشتی داشته باشد و از بروز بیماری هایی که از طریق مصرف مواد غذایی غیرسالم منتقل می شود جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه مطالب و پیام های بهداشتی  به ادارات شهرستان  برای استفاده  و بهره برداری  زائرین ارسال شده است خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰۰ تراکت و کارت پیام در قالب پکیج آموزشی شامل زائر گرامی و شتشوی دست، توصیه های بهداشتی هنگام سفر و پیام های بهداشتی ویژه زائرین  اربعین تهیه شده است.
سرپرست دانشگاه از اعزام ۳۵ نفر نیروی بهداشتی درمانی داوطلبانه با همکاری بسیج جامعه پزشکی برای استقرار شبانه روزی در موکب های بهداشتی درمانی کاظمین عراق در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: این افراد شامل پزشک ، دندان پزشک ، متخصص گوش وحلق وبینی ، تکنسین دارویی ، پرستار ، کارشناس بهداشت محیط ، دکتری آموزش بهداشت و کارشناس ارشد اپیدمیولوژ ی جهت ارائه خدماتی از قبیل ویزیت بیماران ، سرم تراپی ، تحویل دارو ، تزریقات، پانسمان، خدمات دندانپزشکی  و... است.
دکتر دهقانی با اشاره به تامین ۶۰ میلیون تومان دارو برای موکب های بهداشتی درمانی کاظمین گفت: تامین اقلام پشتیبانی نیروهای بهداشتی درمانی و تامین تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی مورد نیاز موکب ها از دیگر اقدامات بوده است.
وی همچنین در ادامه به اقدامات بهداشتی در ایام دهه آخر صفر در داخل استان اشاره کرد و گفت: تلاش می شود با کنترل و نظارت بهداشتی مشکلی برای عزاداران حسینی پیش نیاید.
مشاهده این خبر در وبدا(پایگاه خبری -  اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)/ اینجا کلیک نمایید.