عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

برگزاری همایش پیاده روی و جشنواره غذای سالم به مناسبت روز جهانی غذا و هفته سلامت روان در شهرستان شهرکرد

وبدا؛ سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد گفت: همایش پیاده روی به مناسبت های متعدد این ایام مانند روز جهانی غذا، روز جهانی تخم مرغ و هفته سلامت روان و هفته سلامت بانوان ایرانی مناسبت روز جهانی غذا و هفته سلامت روان در شهرکرد برگزار شد.
به گزارش وب دا به نقل از روابط عمومی مرکز؛ دکتر نرگس عسگری افزود: شرکت کنندگان پس از انجام پیاده روی از محل مرکز تا پارک تهلیجان از سخنان کارشناس معاونت دارو وغذا وهمچنین کارشناس سلامت روان، با صبحانه سالمی که به مناسبت روز جهانی تخم مرغ تهیه شده بود پذیرایی شدند.
وی تصریح کرد: همچنین جشنواره غذای سالم به مناسبت روز جهانی غذا با هدف اشاعه ومعرفی غذاهای سالم و سنتی در سورشجان با شرکت بیش از ۱۱۰ هنر جو با همکاری آموزش و پرورش بخش لاران برگزار شد.
دکتر عسگری، ترویج غذای سالم ، آشنایی با تجربیات و آموخته های دیگران وتنوع غذاهای اصیل ایرانی را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: به ۲۵ نفر از شرکت کنندگان جوایزی از طرف مرکز بهداشت شهرستان و آموزش و پرورش بخش لاران اهدا شد.
وی با بیان اینکه، الگوی تغذیه در کشور ایران الگوی نامناسبی است و افراد بسیاری از این بابت در معرض امراض قرار دارند افزود: جهت جلوگیری از شیوع این امراض می‌بایست الگوی تغذیه صحیح در بین آحاد جامعه ترویج شود.
دکتر عسگری ادامه داد:بهداشت غذا شامل نحوه صحیح نگهداری مواد غذایی و آماده سازی برای طبخ می باشد که دو بخش باید رعایت گردد.
وی این دو بخش را عدم استفاده از مواد غذایی که برای بدن مضر شناخته شده مانند نمک ،شکر و چربی و استفاده از همه گروههای مواد غذایی در وعده های غذایی شامل گروههای نان و غلات، گوشت و حبوبات ، سیر و لبنیات ، سبزی و میوه عنوان نمود.