عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

گرامیداشت هفته سلامت روان و روز جهانی غذا در شهرستان کوهرنگ

وبدا؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ، از برگزاری جلسه آموزشی به مناسبت هفته سلامت روان در بیست و پنجمین روز از مهرماه ۹۷ و ارائه مباحث مرتبط با سلامت روان برای دانش آموزان و مربیان بخش صمصامی در محل آموزشگاه نسیم و مدرسه راهنمایی حضرت خدیجه توسط کارشناس آموزش سلامت روان شبکه خبر داد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی شبکه؛ حشمت الله منصوری افزود: در این جلسه که با حضور دکتر بخشیان پزشک مرکز صمصامی و تنی چند از کارشناسان اداره آموزش و پرورش شهرستان برای گروه هدف (دانش آموزان) برگزار شد؛ دکتر بخشیان مطالبی را در خصوص معیارهای شادزیستن، معیارهای سلامت روان، معیارهای نشاط آور در محل کار و زندگی به صورت جامع ارائه نمودند.
به گفته وی، در ادامه نیز کارشناس سلامت روان شبکه مطالبی در خصوص مهار وکنترل رفتارهای خشونت آمیز، پرخاشگری کلامی، پرخاشگری فیزیکیَ، افسردگی در محل کار را بیان نمود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ اظهار داشت: نواختن زنگ سلامت روان در شهر چلگرد از دیگر برنامه های به اجرا درآمده بمناسبت هفته سلامت روان در سطح این شهرستان بود.
منصوری تصریح کرد: این برنامه روز سه شنبه بیست و چهارم مهرماه ۹۷ مقارن با هفتمین روز از هفته سلامت روان، از سوی واحد سلامت مدارس شبکه و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان در مدرسه ابتدائی سمیه شهر چلگرد به صدا به اجرا درآمد.
وی در ادامه اظهار داشت: اگر قشر نوجوان و جوان ما به ویژه در سنین مدارس ابتدائی ودوره راهنمایی در خصوص داشتن سلامت روان در کنار سلامت جسمانی، آموزشهای لازم را فرا گیرند زمینه های رشد وایجاد یک جامعه سالم و با نشاط را در سنین میانسالی و سالمندی برای کشور رقم خواهند زد.
وی گفت: طاهری معاونت محترم پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز در این برنامه ضمن قدردانی از تلاشهای مجدانه شبکه بهداشت شهرستان کوهرنگ در خصوص برگزاری جلسات و کارگاههای آموزشی در ارتباط با موضوع سلامت روان افزود: نشانه های اختلالات روانی در بین کودکان بسیار مشهود بوده و ضمن پرداختن به شناسایی و تشخیص این نشانه ها در کودکان، یادگیری و آشنائی همه افراد جامعه در خصوص این نشانه ها و علائم ضروری ولازم است.
منصوری همچنین از برگزاری سفره سلامت مقارن با هفته جهانی غذا و در روز سه شنبه مورخ ۲۴/۰۷/۹۷ به همت واحد آموزش سلامت و با همکاری واحد سلامت خانواده شبکه در محل آموزشگاه راهنمایی حضرت خدیجه و دبستان سمیه شهر چلگرد خبر داد.
به گفته وی، در این جلسه کارشناس کنترل مواد غذایی مطالبی را در خصوص نشانگر رنگی تغذیه، بر اساس میزان چربی کل، چربی ترانس، نمک و قند به سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز در هر سهم ماده غذایی اشاره شد.
وی تصریح کرد: طاهری معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز در خصوص الگوی صحیح مصرف، تحرک وفعالیت بدنی، مصرف سبزیجات و میوه مطالبی را بیان کرد و در ادامه به نقش ورزش و داشتن تحرک بدنی روزانه در پیشگیری از بیماریها پرداخت.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ گفت: در پایان نیز به دوازده نفر از دانش آموزان که در تهیه سفره سلامت همکاری داشتند جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.