عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

سومین همایش دوسالانه ارگونومی ایران برگزار شد

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، سومین همایش دوسالانه ارگونومی ایران ۲۵ و ۲۶ مهر ۹۷ در مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی تهران به همت انجمن ارگونومی ایران وبا همکاری دانشکده بهداشت برگزار شد.
دکتر ذاکریان رییس انجمن و  دبیر علمی سومین همایش دو سالانه ارگونومی گفت: با توجه به شرایطی که کشور در آن بسر می برد و هدف تحریم کنندگان این مرز و بوم از بین بردن روحیه و امید بویژه در میان نسل جوان کشور است، روشن نگاه داشتن چراغ رویدادها و مجامع علمی و کمک به برگزاری آنها یکی از روش های موثر برای تزریق نشاط و امید به جامعه علمی کشور به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.
این همایش با محورهای ارگونومی فیزیکی و سخت افزار(طراحی محصول)، ارگونومی شناختی(طراحی نرم افزار، خطای انسانی، عملکرد شغلی)، ارگونومی سازمانی و مشارکتی(طراحی سازمانی،استرس شغلی،بهره وری، کیفیت)، ارگونومی محیطی، ارگونومی فرهنگی و اجتماعی، ارگونومی توانبخشی(سالمندی،توانمندسازی،معلولیت)، ارگونومی و ایمنی برگزار می شود.
در ابتدای همایش دکتر جبراییل نسل سراجی رییس همایش ضمن خوش آمدگویی به حضار، سخنان خود را با یادی از اساتید بزرگ این رشته که دیگر در قید حیات نبوده و بزرگداشت اساتید حاضر شروع کرد.
وی گفت: رشته ارگونومی رشته ای است که از درون رشته بهداشت حرفه ای بیرون آمده و مستقل شده و اینک در مقاطع تحصیلات تکمیلی پذیرای دانشجویان است اما سعی شده که از گسترش بی رویه و بدون کیفیت آن جلوگیری شود. چرا که فارغ التحصیلان با دانش در این رشته می توانند باعث اعتلای بیشتر صنعت و بین المللی سازی آن شوند.
البته رشته ارگونومی باید بتواند خود را از ارگونومی شغلی جدا کند تا محدودیت ها را کاهش و جوانب بیشتری را پوشش دهد.
دکتر سراجی گفت: ارگونومی در ایران  را (میزان الحراره) در صنعت کشور می دانم و این نشان دهنده آن است که چه کشورهایی تولیدکننده و چه کشورهایی مونتاژ کننده هستند و اگر بخواهیم تولیدات برتر داشته باشیم باید در این زمینه آگاهانه تر رفتار کنیم.
در ادامه وی اعلام کرد: در این همایش ۲۵۶ مقاله دریافت شده که از همگی تشکر می کنیم و به دلیل محدودیت زمان از بین این مقالات ۲۸ مقاله برای سخنرانی انتخاب شده است و ۲۰۹ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
سپس دکتر مصطفی پویاکیان گزارشی از عملکرد انجمن ارگونومی ارائه و دکتر ذاکریان به عنوان رییس انجمن بیانیه همایش را قرائت کرد.
توضیح اینکه در کنار برگزاری همایش غرفه هایی از شرکت های مختلف برپاشده و به بازدیدکنندگان محصولات و خدمات خود را معرفی کردند.