عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

طراحی سامانه آنلاین گزارش عملکرد مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به همت مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سامانه آنلاین گزارش عملکرد مراکز درمانی طراحی و به بهره برداری رسید.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار داشت: در این سامانه مواردی مختلفی که زیر مجموعه کلیه معاونین و مدیریت های نظارتی دانشگاه از جمله معاونت های درمان، غذا و دارو، توسعه مدیریت و منابع، بهداشت و مدیریت بیمارستان ها و  بازرسی است در نظر گرفته شده است.

مهندس ساداتی خاطر نشان کرد: از موارد مهم در این سامانه که آنرا  نسبت به موارد مشابه منحصر بفرد می کند، آنلاین بودن آن است به نحوی که در صورت دسترسی به اینترنت و شبکه دانشگاه با هر وسیله ارتباطی مانند تلفن همراه، تبلت و لب تاپ می توان وارد این سامانه شد و نتیجه مشاهدات و یا بازدید مرکز درمانی به صورت برخط برای مدیریت مورد نظر ارسال شود.

وی تصریح کرد: در این سامانه نتیجه بازدید کلی از بیمارستان های دانشگاه نیز در داشبورد مدیریتی که در اختیار رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد است قابل رویت بوده و رییس دانشگاه در هر زمان می تواند نتیجه بازدیدهای انجام شده و مقایسه با دیگر بیمارستان ها را در این سامانه مشاهده کند.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از دیگر ویژگی این سامانه این است که مدیر و یا معاون مربوطه که نتایج تیم ارزیابی کننده را مشاهده می کند می تواند در خصوص موارد اصلاحی اقدام نماید و نتایج آن را در سامانه ثبت نماید.

مهندس ساداتی تصریح کرد: تمامی مراحل طراحی این سامانه به همت کارشناسان آمار و فناوری اطلاعات انجام شده و هزینه ای برای دانشگاه نداشته است.

گفتنی است: سامانه آنلاین گزارش عملکرد مراکز درمانی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاون درمان دانشگاه و مدیر دفتر حوزه ریاست در بیمارستان دکتر شیخ رونمایی و مورد سنجش قرار گرفت.

{jcomments on}