مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

برپایی غرفه ی سلامت روان جوانان و نوجوانان در دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش روابط عمومی، همزمان با هفته سلامت روان و به دنبال ابلاغ دفتر مشاوره و سلامت سازمان اموردانشجویان وزارت علوم، غرفه ی سلامت روان جوانان و نوجوانان در محوطه دانشگاه صنعتی شریف بر پا شد. از عناوین و محورهای این پویش میتوان به شادی و نشاط، تاب آوری، سبک زندگی سالم، توانمندسازی با رویکرد پیشگیری از سوءمصرف مواد، معنویت،نقش خانواده و تاثیر فضای مجازی در سلامت روان جوانان و نوجوانان اشاره کرد.
غرفه ی سلامت روان جوانان و نوجوانان توسط مرکز مشاوره با حضور مشاور، روان‏شناس، مددکار اجتماعی، روان‏سنج و با همکاری واحد تربیت بدنی و همچنین کانون دانشجویی همیاران سلامت روان و کافه فکر برگزار گردید. غرفه سلامت روان جوانان و نوجوانان با فعالیت های مهیج و متنوعی همراه بود که با استقبال پرشور دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه صنعتی شریف روبرو شد.
از جمله فعالیت های این غرفه می توان به مشاوره فردی، آشنا کردن دانشجویان با خدمات مرکز مشاوره و ارجاع افراد نیازمند به خدمات روان‏شناختی به مرکز مشاوره، انجام تست های روان‏شناختی(شامل تست افسردگی و اضطراب و استرس، تست شادکامی، تست شخصیت NEO،MCMI و MBTI)، توزیع کتاب و بروشور در موضوعات مختلف در راستای اهداف پیشگیرانه بویژه پیشگیری از اعتیاد، مشاوره ورزشی و تغذیه، فعالیت های ورزشی متنوع شامل فوتبال دستی، مار و پله و مسابقات ورزشی‏(شطرنج، برداشتن وزنه و ...)، بازی ها و مسابقات فکری و گروهی مهیج توسط کافه فکر و همچنین مسابقه مرکز مشاوره با عنوان "از مرکز مشاوره چه می خواهی؟"اشاره کرد.
در مسابقه ای که با عنوان "از مرکز مشاوره چه می خواهی؟"برگزار گردید، دانشجویان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را نوشته و بر روی تابلو اعلانات نصب کردند و در انتهای پویش چهار روزه به سه نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جایزه اهدا گردید. در این پویش، اعضای کانون دانشجویی همیاران سلامت روان نیز حضور فعال داشتند. اعضای این کانون در کنار فعالیت در بخش های مختلف غرفه، نسبت به جذب دانشجویان متقاضی برای عضویت در کانون اقدام کردند.
گفتنی است، ضمن برگزاری کارگاه آموزشی، دکتر فاطمی زاده معاون دانشجویی و دکتر بنازاده مدیر تربیت بدنی از غرفه ی سلامت روان جوانان و نوجوانان بازدید نمودند.