عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار شهرستان گناوه: سلامت مردم مهم‌ترین مقوله بهداشت شهرستان گناوه می‌باشد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه؛ سید علی پاکنژاد در جلسه شورای سلامت بخش ریگ عنوان داشت: با تعامل و همکاری بین مردم و مسئولین، مسایل و مشکلات بهداشتی شهرستان به حداقل رسیده و شاهد تغییرات اساسی در خصوص ارتقای شاخص‌های بهداشتی در شهرستان و بخش ریگ می‌باشیم.
وی ادامه داد: در بحث حوزه سلامت کارهای خوبی در سطح شهرستان و بخش ریگ انجام‌شده است که اجرای طرح پرونده‌های الکترونیک سلامت جهت ۱۰۰ درصدی روستاهای بندر ریگ اقدامی بسیار خوب و بزرگی بوده است.
فرماندار گناوه تصریح کرد: بندر ریگ دارای هفت هزار نفر جمعیت است و نیاز به توجه بیشتری در حوزه سلامت دارد که ارتقاء سطح سلامت با همکاری همه ارگان‌ها و مردم عزیز قابل انجام است.
این مقام مسئول گفت: احداث بازارچه ماهی‌فروشان و تره‌بار در دستور کار شهردار محترم می‌باشد که امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد آغاز عملیات اجرایی این بازارچه‌ها باشیم.
پاکنژاد اظهار داشت: در طرح پویش نه به پلاستیک در نانوایی‌ها، در شهرستان گناوه کامل صورت گرفته و امیدواریم در بخش ریگ این امر انجام شود.
رییس شورای سلامت شهرستان گناوه عنوان کرد: در بحث مسکن مهر و خیرین به‌اتفاق بنیاد مسکن هرچه سریع‌تر نسبت به آسفالت این واحدهای مسکونی اقدام نمایند و در بحث زمین‌های که با کاربری اداری هستند و هیچ ساخت و سازی در آن صورت نگرفته شهردار محترم برخورد قانونی کند.
بخشدار ریگ نیز بابیان اینکه دولت تدبیر امید نگاه ویژه‌ای به امر سلامت دارد افزود: در دولت تدبیر امید، در بخش ریگ چهارخانه بهداشت در روستاهای بخش احداث‌شده است که این اقدامات طی چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
مسعود شیرافکن گفت: همه ما موظفیم از سرمایه‌های خود حفاظت و پاسداری کنیم؛ برخی از روستاهای ما به صد تا هشتاد درصد مبلمان روستایی ازنظر آسفالت پیاده‌رو و جدول رسیده‌اند که در شهر ریگ هم اتفاقات خوبی رخ‌داده است ولی برای تکمیل صددرصدی آن نیاز به دویست میلیارد ریال اعتبار است که مبلمان شهر ریگ به ایده آل خود برسد.
وی افزود: دفع زباله‌های روستاها توسط دهیاری‌ها به‌صورت صددرصدی انجام می‌گردد، نظارت بر نانوایی‌ها به‌طور مستقیم انجام می‌شود و از بهداشت انتظار داریم که نظارت بیشتری بر نانوایی‌ها و رستوران‌ها داشته باشند.
مهندس محمد بازیاری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نیز در مورد مشکلات بهداشتی بخش ریگ (شهر و روستا) شامل دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی، وضعیت نامناسب محل دفع نهایی زباله شهر و سلامت شغلی کارگران شهرداری، وضعیت نامطلوب دفع زباله روستای گاو سفید، وضعیت بوفه مدارس و وجود سگ‌های سرگردان در شهر و روستا مطالبی بیان نمودند.

انتهای پیام/م.ن ۳۰۸۰