عمومی | بنیاد ملی نخبگان

بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان‌رضوی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای زمینه‌سازی برای حضور موثر مستعدان‌برتر در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی و افزایش مهارت ‌ ه ای تخصصی آنان و آشنایی با ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، زیارتی استان خراسان‌رضوی، تور زیارتی و بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان این استان به همت بنیاد نخبگان استان اصفهان برگزار شد.

در این برنامه، شرکت‌کنندگان با تاریخچه و خط تولید گروه کارخانجات زیتون، آرشیا روغن زیتون و فرآورده‌های آن و از نزدیک با مراحل فعالیت آشنا شدند.

گروه کارخانجات زیتون آرشیا با هدف توسعه و تسهیل روند اشتغال ایجاد شده است. همه ماشین‌آلات این کارخانه نیمه‌اتوماتیک هستند و حدود ۴۰۰ نفر در این مجموعه‌ها به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند که بخشی از آنها حمایت‌شدگان هستند و در کنار افراد متخصص حضور پیدا می‌کنند تا به این ترتیب روند توانمند‌سازی صورت گیرد.

در ادامه بازدید از شرکت دانش‌بنیان داروی سامان انجام شد که در آن تاریخچه و مراحل تولید و  توانمندی  فناوری‌های نو ترکیب و صنعتی متخصصان این شرکت، بیان شد.

لازم به ذکر است: شرکت‌کنندگان ضمن بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان‌رضوی، به زیارت حرم مطهر امام‌رضا علیه‌السلام مشرف شدند و از اماکن تاریخی مذهبی و گردشگری استان خراسان رضوی بازدید کردند .