عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

ضرورت تلاش برای افزایش فعالیت های علمی و پژوهشی در دانشگاه

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت تلاش برای افزایش فعالیت های علمی و پژوهشی در دانشگاه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی در نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی به ضرورت تلاش برای افزایش فعالیت های علمی و پژوهشی در دانشگاه تاکید کرد و گفت: چاپ کتب فاخر علمی، برگزاری کرسی های نظریه پردازی، ثبت اختراع و چاپ مقالات در مجلات معتبر در ارتقای رتبه و جایگاه دانشگاه موثر هستند.
وی با بیان اینکه طرح های بین سازمانی برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی باید در اولویت همکاران قرار گیرد، افزود: همچنین باید تلاش کنیم پایان نامه های دانشجویان را نیز به سمت پژوهش های کاربردی سوق دهیم.
حبیبی نقش اساتید در ارتقای جایگاه دانشگاه را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اساتید علوم انسانی باید در اجرای طرح های بین سازمان نقش بیشتری داشته باشند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ما به عنوان مسئولان وظیفه فراهم کردن بسترها و توسعه آزمایشگاه ها و کارگاه ها را عهده دار هستیم، گفت: انتظار می رود همکاران نیز در خصوص شاخصه های ارتقای دانشگاه اهتمام ویژه داشته باشند.
وی رقابت سازنده را بسیار مهم دانست و افزود: بدین منظور انتخاب پایان نامه برتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری همه ساله در هفته پژوهش در آذرماه انجام خواهد شد.
حبیبی با اشاره به موضوع انتخاب رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گفت: پای کار بودن و داشتن نگاه منصفانه نسبت به همه اساتید باید از ویژگی های اصلی یک رئیس دانشکده باشد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: از افرادی که دارای اقبال بیشتری میان اعضای هیات علمی دانشکده باشند، برنامه چهار ساله خواهیم خواست و این مهم در تصمیم گیری برای این موضوع موثر خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه حرکت رئیس دانشگاه در انتخاب روسای دانشکده ها ارج نهادن به مقام استادی و علم است، گفت: اساتید دانشگاه جزو بهترین ها و نخبگان جامعه هستند.
وی با بیان اینکه دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی می تواند به همه دانشکده ها کمک کند، افزود: توقع از این دانشکده بیشتر است؛ چراکه این دانشکده باید در مورد مسائل تربیتی به سایر دانشکده ها خط بدهد.
حسنی به ضرورت توجه به تربیت دانشجویان تاکید کرد و گفت: اساتید باید حق استادی خود را حفظ کنند و نظم را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
گفتنی است در ادامه هیات رئیسه دانشگاه از مرکز سلامت و تندرستی دانشگاه محقق اردبیلی بازدید کردند.