مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

بازدید هیاتی از کشور بولیوی از دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش روابط عمومی، هیاتی آکادمیک از کشور بولیوی پس از جلسه ای که در روز دوشنبه ۲۳ مهرماه در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند. در این جلسه دکتر فتوحی، رئیس دانشگاه، دکتر سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، دکتر سیم چی، مدیر بین الملل دانشگاه، دکتر هرمزی نژاد، مدیر پژوهشی دانشگاه و دکتر طباطبایی، از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به میزبانی این هیات پرداختند.
در این جلسه هیات بولیویایی در جهت گسترش همکاری های آموزشی و پژوهشی شریف و بولیوی در حوزه فناوری نانو ابراز تمایل کرد. در این راستا، بهره مندی از ظرفیت و تجربه قابل توجه ایران و دانشگاه صنعتی شریف در حوزه نانو از جمله مواردی بود که این هیات تاکید بسیار زیادی بر آن داشت.
بعد از این جلسه، این هیات بازدیدهایی از پژوهشکده علم و فناوری نانو، دانشکده فیزیک و مرکز خدمات فناوری داشتند و از نزدیک با ظرفیت ها و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آشنا شدند.
در انتها نیز در جلسه ای که در دفتر بین الملل برگزار شد، این هیات به بحث و گفتگو پیرامون عملیاتی سازی تفاهمات صورت گرفته پرداختند. در این جلسه دکتر مشفق از دانشکده فیزیک، دکتر پرستار از دانشکده شیمی، دکتر فرهمند از دانشکده مکانیک، دکتر حلالی از دانشکده مهندسی مواد، به همراه دکتر سیم چی، مدیر امور بین الملل و دکتر هرمزی نژاد، مدیر پژوهش دانشگاه حضور داشتند و به ارائه فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه در حوزه علم و مهندسی نانو پرداختند.
شایان ذکر است که همکاری با کشورهای در حال توسعه در قالب ارائه سرویس های آموزشی و پژوهشی و همچنین جذب دانشجو از اولویت های دانشگاه صنعتی شریف در ارتباطات بین المللی است. همچنین گفتنی است که ایران در رتبه چهارم جهانی تولید علم نانو قرارداد و پژوهشکده علم و فناوری نانو دانشگاه صنعتی شریف از مراکز پیشتاز کشور در این زمینه است.