عمومی | دانشگاه کردستان

تخصیص هشت گرانت بین‌المللی به دانشجویان دانشگاه کردستان

معاون پژوهشی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه طی سال‌جاری هشت دانشجوی دانشگاه کردستان با استفاده از گرانتهای اروپایی به کشورهای فرانسه، اتریش و اسپانیا اعزام شدند، اظهار داشت: در ترم جاری نیز هشت دانشجوی دیگر اعزام خواهند شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، حسن بیورانی در آیین نکوداشت استقبال از دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی ۹۷-۹۸  که در محل تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، با اعلام اینکه وجه تمایز تحصیلات تکمیلی با کارشناسی مقوله پژوهش است، اظهار کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید با اشراف بر حقوق خود، اخبار و شناسایی ظرفیت‌های دانشگاه کردستان نسبت به خلق موفقیت‌های روز افزون خود تلاش کنند.
وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های علمی دانشگاه مقوله پژوهش است، افزود: حوزه پژوهش دانشگاه با همراهی واحد نظارت و ارزیابی دانشگاه و کتابخانه مرکزی دانشگاه، دوره‌های متعددی را در خصوص روش تحقیق، پرپوزال‌نویسی، طرح پژوهشی، نحوه نگارش مقالات، متون علمی، آشنایی با نرم‌افزارها و پکیج‌های علمی و... طی سال تحصیلی جدید برگزار خواهد کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه زبان انگلیسی یکی از الزامات پژوهشی است، خطاب به دانشجویان جدیدالورود گفت: به خوبی مبرهن است امری که می‌تواند در مقوله آکادمیک بسیار تاثیرگذار باشد بحث جهان شمولی و معرفی جهانی دستاوردهای پژوهشی است.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم پیگیری اخبار دانشگاه کردستان در مقوله گرانتهای بین المللی از سوی دانشجویان، تصریح کرد: گرانتهای بین‌المللی فرصت‌های مطالعاتی‌ است که برای دانشجویان واجد شرایط قابل استفاده خواهد بود.
بیورانی با تاکید بر اینکه حمایت‌های مادی از مطالعات پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌شود، توضیح داد: هر دانشجویی که بتواند در طول دوران تحصیلات تکمیلی خود مقالاتی را در مجلات معتبر داخلی و خارجی منتشر سازد، مشمول این حمایت خواهد شد.
وی با ذکر اینکه شرکت در کنفرانس‌ها و کارگاه‌ها نیز از دیگر بخش‌های حمایتی واحد پژوهشی دانشگاه است، خاطرنشان کرد: کارشناسی ارشد با احتساب سه کارگاه و مقطع دکتری با احتساب چهار کنفرانس داخلی، یک کنفرانس خارجی و دو کارگاه از این حمایت بهره‌مند می شوند.
معاون پژوهشی دانشگاه کردستان با اعلام اینکه طی سال‌های اخیر بخش روابط بین‌المللی دانشگاه کردستان دستاوردهای شایان توجهی را کسب کرده است، افزود: حاصل این تلاش‌ها ده‌ها قرارداد تبادل آموزشی با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خارجی است.
وی با بیان اینکه طی سال‌جاری هشت دانشجوی دانشگاه کردستان با استفاده از گرانتهای اروپایی به کشورهای فرانسه، اتریش و اسپانیا اعزام شدند، اظهار داشت: در ترم جاری نیز هشت دانشجوی دیگر اعزام خواهند شد.
بیورانی گریزی به سیاست‌های جدید دانشگاه کردستان در حوزه روابط بین‌الملل زد و گفت: هم اکنون بالغ بر ۱۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان در حال تحصیل هستند و در ادامه نیز تلاش خواهد شد تا ظرفیت بین‌المللی دانشگاه پررنگ‌تر شود.
وی در پایان با ابراز امیدواری از ارتقاء و افزایش فرصت‌های بین‌المللی برای دانشگاه کردستان، خاطرنشان کرد: دانشجویان طالب گرانتهای علمی بین‌المللی باید توجه داشته باشند که استفاده از این فرصت‌های مطالعاتی نیازمند تسلط بر زبان به ویژه زبان تخصصی، داشتن رزومه پژوهشی و کارنامه آموزشی قابل قبول است.