عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه

کارگاه آموزش " مباحث نوین در فناوری نانو "

باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار می کند:

کارگاه آموزش " مباحث نوین در فناوری نانو "

خبرگزاری آنا: رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی میانه از برگزاری دوره آموزش مباحث نوین در نانو تکنولوژی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از میانه، دکتر عباس نعمتی در مورد اهمیت فناوری نانو اظهار کرد: دلیل اهمیت فناوری نانو فقط کوچک بودن ابعاد آن نیست، بلکه کوچک بودن ابعاد مواد در محدوده نانو باعث تغییر در ویژگی های ذاتی آنها از جمله رنگ، استحکام، واکنش پذیری و ... می شود.

وی اضافه کرد: همین تغییر در ویژگی ها، باعث می شود که دانشمندان علاقه مند به استفاده از فناوری نانو در رشته های مختلف، برای بهتر شدن زندگی انسان باشند.

عضو هیات علمی گروه برق واحد میانه خاطر نشان کرد: فناوری نانو منحصر به یک رشته خاص نیست، بلکه به علوم مختلف وابسته است و با استفاده از پیشرفت هایی که در علوم مختلف به دست می آید، می توان در فناوری نانو نیز پیشرفت کرد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری واحد میانه درباره کاربردهای فناوری نانو گفت: کاربردهای مختلفی را می توان برای این فناوری بیان کرد؛ مانند کاربردهای الکترونیکی، پزشکی، زیستی و ... که از نظر رشته ای ارتباط خاصی با هم ندارند و با توجه به موارد گفته شده، شاید نانو فناوری رشته ای کاملاً گسسته به نظر آید که موضوع های آن هیچ ارتباطی با هم ندارند.

نعمتی افزود: هرچند فناوری نانو یک علم نوین است ولی هر روزه شاهد پیشرفت های زیادی در بخش های مختلف هستیم؛ بنابراین در این راستا، باشگاه پژوهشگران در نظر دارد مباحث نوین در بخش نانوفناوری را در قالب یک دوره آموزشی با عناوین آشنایی با مواد هوشمند، معرفی مولکول‌ها و نانومواد هوشمند، مایعات یونی، MDS ، بلور‏های مایع، سطح های خودتمیزشونده و... برگزار کند.

رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه بیان کرد: این دوره آموزشی به مدت ۳ ساعت، از روز دوشنبه مورخ ۳۰/۷/۹۷ از ساعت ۱۳ لغایت ۱۶ در سالن اجلاس ساختمان مرکزی واحد میانه برگزار خواهد شد.

نعمتی تاکید کرد: شرکت برای اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و مرکز رشد واحدهای فناوری رایگان بوده و سایر افراد لازم است مبلغ ۴۰۰ هزار ریال به شماره حساب ۰۱۰۵۸۳۴۱۲۵۰۰۸ نزد بانک ملی به نام صندوق پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه واریز و اسکن فیش واریزی را به پست الکترونیکی nemati_abbas@yahoo.com ارسال نمایند.