عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

در نشست حوزه اجتماعی دانشگاه با روحانیون و معتمدین محلات شهرستان فسا تاکید شد؛ راه اندازی ۱۰ کانون سلامت محله تا پایان سال ۹۷ در شهرستان فسا با هدف مشارکت مردم در ارتقای سلامت

به گزارش وب دا؛ اولین جلسه هم اندیشی و توجیهی راه اندازی کانون های سلامت محله شهرستان فسا با حضور ائمه جماعات، هیات امناء و معتمدین ۱۰ محله شهرستان در سالن روزبهان دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار گردید.

در این نشست دکتر علی اصغر خالقی رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن اشاره به ضرورت مشارکت مردم در سلامت جامعه بر نقش موثر ائمه جماعات، پیشکسوتان و معتمدین هر محله و همچنین حضور سازمان ها و نهادهای مرتبط در استقرار سلامت عمومی جامعه تاکید کرد.

دکتر خالقی به بیان نقش تاثیرگذار، نفوذ کلام و شناخت روحانیون و معتمدین و بزرگان محلات از مسائل مبتلا به محلات خود پرداخت و از ایشان درخواست کرد: با فراخوان مردم، برای شناسایی و حل آسیب ها و مشکلات همکاری موثری با دانشگاه داشته باشند.

در ادامه آقای مجتبی ذوالقدر مدیر امور اجتماعی دانشگاه با تبیین ساختار و تشکیلات کانون های سلامت محله در سراسر کشور و تفاهم نامه های منعقد شده فی مابین وزارتین بهداشت و کشور، بر ضرورت راه اندازی هر چه سریعتر کانون سلامت در ۱۰ محله منتخب شهرستان فسا تاکید کرد.

در ادامه خانم لیمویی مسول واحد آموزش و ارتقای سلامت امور اجتماعی دانشگاه مطالب آموزشی در خصوص اهداف و وظایف کانون ها، نحوه تکمیل فرم های مربوط به ثبت نام و عضو گیری مردم در کانون ها توضیحات مفصلی ارایه نمودند.

در پایان حاضرین به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات کاربردی پرداختند .