عمومی | دانشگاه شیراز

افتتاح موزه ی صنایع قدیمی در موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز

در مراسمی با حضور اعضاء هیات رئیسه دانشگاه ، بخش موزه صنایع قدیمی در موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز افتتاح شد.
آقای محمدمهدی اسلام نژاد ، مدیر موزه تاریخ طبیعی گفت: بیش از پانصد قطعه صنایع دستی و ماشینی از داخل و خارج کشور در بخش موزه صنایع قدیمی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
وی افزود: این موزه شامل ابزارها و ادوات جنگی، کشاورزی و نجاری، انواع شیشه ها، قیچی ها، ترازوها، ظروف آشپزخانه، وسایل سرمایشی و گرمایشی، چراغ های روشنایی و خوراک پزی و ... می باشد.
دکتر محمدحسین ستایش ، معاون توسعه سرمایه انسانی دانشگاه شیراز نیز در آئین افتتاح موزه صنایع قدیمی اظهار داشت: با هدف آسان سازی دسترسی به موزه ی تاریخ طبیعی و همچنین افزایش جذب گردشگر، طرح جابه جایی این موزه و انتقال به چهار راه حافظیه در دستور کار قرار دارد.
دکتر ستایش گفت: برای اجرای این طرح مذاکرات مناسبی با سرمایه گذاران صورت گرفته و به زودی سایر مراحل طرح اجرایی می شود.
وی، تنوع بخشی به منابع مالی دانشگاه شیراز و کاهش وابستگی به بودجه های دولتی را از اهداف کلان این دانشگاه برشمرد و خاطر نشان کرد: طرح جابه جایی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی در راستای این اهداف کلان انجام می شود.
دکتر علیرضا افشاریفر، قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز نیز موزه تاریخ طبیعی را میراثی گرانبها برای دانشگاه شیراز توصیف کرد و گفت: با مدیریت علمی و تلاش و کوشش خستگی ناپذیر همه اعضاء هیات علمی و کارکنان، این موزه ایجاد شده است.
وی، با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای جابه جایی مکان موزه تاکید کرد: با این جابجایی ، هویت اصلی موزه حفظ می شود و اثربخشی و دسترسی آن بهبود می یابد.
در این مراسم همچنین از سردیس دکتر صدرالدین شریفی حسینی ، موسس موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز رونمایی شد.