عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

کنگره شهدای وزارت بهداشت در استان بوشهر برگزار می‌شود

دکتر سعید کشمیری در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: کنگره شهدای وزارت بهداشت در اسفندماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این کنگره بزرگداشت و تکریم مقام شامخ شهدای گران‌قدر هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و خانواده مکرم آنان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه که در لایحه برنامه ششم نیز ذکرشده، صنایع بزرگ باید هم‌زمان با ایجاد یا توسعه فعالیت‌های خود، پیوست سلامت آن را نیز در نظر گرفته و اجرایی کنند.
وی افزود: البته پیوست سلامت ابعاد گسترده‌ای از اقدامات و نیز حوزه جغرافیایی استان را در برمی‌گیرد که فعالیت موثر و نوین برای کاهش آلاینده‌ها، مشارکت در برطرف کردن آسیب‌های پیرامونی و در یک‌کلام نقش فعال در حوزه سلامت‌محوری استان در این راستا خواهد بود.
دکتر کشمیری توجه جدی به حفظ سلامت و تامین امنیت غذایی مردم را یک ضرورت اساسی دانست و اظهار داشت: یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها توجه به تغذیه و تامین امنیت غذایی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این نشست همچنین گزارشی از برنامه‌های حوزه سلامت استان بوشهر ارایه داد.
مهدی مرکبی مشاور رییس و مسئول هماهنگی امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته دانشگاه در امور ایثارگران ارایه داد.
انتهای پیام/م.غ ۱۰۲۳